بررسی تاثیر مدیریت مدرسه محور در میزان نوآوری سازمانی و عملکرد شغلی در مدیران مدارس تایباد
پارسا کارشناسی ارشد 1399
پدیدآور: مریم گنابادی
استاد راهنما: طلعت السادات صباغ حسن زاده
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد، گروه علوم تربیتی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی رابطه مدیریت مدرسه محور با عملکرد شغلی و نوآوری سازمانی در مدیران مدارس تایباد صورت گرفته است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این نمونه پژوهش از کلیه مدیران که تعداد 356 نفر (مدیران ابتدایی 100 نفر و مدیران متوسطه 256 نفر) مشغول به خدمت شهرستان تایباد و به صورت سر شماری انتخاب می شوند. ابزار گردآوری اطلاعات سه پرسشنامهی مدیریت مدرسه محور نیفه، عملکرد شغلی کانونگو و نوآوری سازمانی اتلای و اکیف بوده است. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه اصلی نشان می دهد که بین مدیریت مدرسه محور در میزان نوآوری سازمانی و عملکرد شغلی مدیران از دیدگاه مدیران رابطه وجود دارد، فرضیه های فرعی نشان می دهد که تمامی مولفه های مدیریت مدرسه محور میزان نوآوری سازمانی و عملکرد شغلی مدیران را پیش بینی می کنند و نتایج رگرسیون نشان می دهد که حدود 6/55 درصد از واریانس متغیر ملاک میزان نوآوری سازمانی و عملکرد شغلی مدیران از واریانس متغیر پیش بین مدرسه محوری تبیین می شود وحدود 2/59 درصد از واریانس متغیر ملاک میزان نوآوری سازمانی و عملکرد شغلی مدیران از واریانس متغیرهای پیش بین مولفه های مدرسه محوری تبیین می شود. پژوهشگر با توجه به نتایج بدست آمده از تحقیق که حاکی از وجود رابطه قوی بین مدیریت مدرسه محور و میزان نوآوری سازمانی و عملکرد شغلی مدیران را پیش بینی می کند، لزوم واهمیت توجه به استقرار مدیریت مدرسه محوری(مدیریت مشارکتی در مدرسه) برای رشد حرفه ای مدیران در مدارس را پیشنهاد نموده است.
نظر شما