موضوع : شهرشناسی | تایباد شناسی

بررسی تاثیر بازارگرایی، گرایش کارآفرینانه و مدیریت کیفیت جامع بر عمکرد کسب و کار (مورد مطالعه: شرکت های کوچک و متوسط شهرستان تایباد)

پیشنهاده کارشناسی ارشد 1400
پدیدآور: مهدی التفاتی جوزقانی 
استاد راهنما: محمد موسوی 
استاد مشاور: محمد قاسمی
دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی، مرکز پیام نور مشهد
چکیده

سازمان‌ها در محیط پویای رقابت جهانی امروز با وجود تغییرات سریع جهانی، جهت بقا و دستیابی به موفقیتهای رقابتی به طور فزاینده‌ای به انجام فعالیت‌های کارآفرینانه متعهد شده‌اند (کاورین و کوراتکو ، 2018، 1017). امروزه کارآفرینی را به عنوان یکی از ابزارهای توسعه محسوب می‌کنند. چراکه وجود انسان‌های کارآفرین موجب ایجاد بستر موفقیت‌ها می‌شود. سازمانهایی که می‌خواهند به طور موفق کارآفرینیسازمانی را انجام دهند، نیاز به یک گرایش کارآفرینانه دارند. گرایش کارآفرینانه در مورد روش‌های راهبردی و سبک‌های اتخاذ شده‌ی سازمان‌ها در فعالیت‌های کسب و کار می‌باشد (پرسه و همکاران ، 2010، 718). جهت گیری کارآفرینانه یک مزیت استراتژیک است که در بررسی فرصت‌های سازمان محقق شده است و این امور را به منظور امکان استفاده از این فرصت‌ها سازمان دهی می‌کند. گرایش کارآفرینانه توانایی سازمان‌ها را برای شناسایی فرصت‌های ناب و نوآور که نوید دهندهی مالی هستند، افزایش می‌دهد (هیانگ و وانگ ، 2011، 179).

نظر شما