موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- نجف آباد

رابطه مهارت‌های ارتباطی هفت‌گانه با عملکرد سازمانی معلمان تربیت بدنی شهرستان نجف‌آباد

پارسا کارشناسی ارشد 1399
موضوع: علوم ورزشی
پدیدآور: مریم ابراهیمی
استاد راهنما: حمید قاسمی 
استاد مشاور: ابوالفضل فراهانی
دانشگاه پیام نور استان تهران، مرکز پیام نور تهران جنوب
چکیده

هدف از تحقیق حاضر رابطه مهارت های ارتباطی هفتگانه با عملکرد سازمانی معلمان تربیت بدنی شهرستان نجف آباد می باشد. تحقیق حاضر توصیفی-همبستگی با ماهیت کاربردی و از لحاظ زمانی مقطعی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش معلمان تربیت بدنی شهرستان نجف آباد می باشند که تعداد آن ها حدود 400 نفر است. بر اساس فرمول حجم نمونه کوکران (196) نفر به عنوان نمونه آماری درنظرگرفته شدند. در این تحقیق از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات تحقیق حاضر شامل پرسشنامه مهارت‌های ارتباطی هفتگانه (قاسمی، 1397) شامل 21 سوال و هفت بعد و پرسشنامه‌ی عملکرد سازمانی هرسی و گلداسمیت که شامل 42 سوال و هفت بعد می باشد. ضرایب پایایی پرسشنامه ها توسط آلفای کرونباخ برای عملکرد سازمانی (0/83) و مهارت های ارتباطی (0/90) محاسبه گردید که نشان از دقت بالای ابزار اندازه گیری استفاده در این مطالعه می باشد. تجزیه و تحلیل حاصل از این تحقیق با استفاده از نرم افزار آماری spss نسخه 23 در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. در بخش آمار توصیفی از مشخصه های آماری مانند فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد بین مهارت های ارتباطی با عملکرد سازمانی معلمان تربیت بدنی شهرستان نجف آباد(0/605=r) رابطه معنی دار وجود دارد. از آنجایی که مهارت های ارتباطی پل ارتباطی بین معلمان وسایر دانش آموزان می باشد لذا جهت کارایی بهتر و بیشتر توصیه می گردد که کارگاه های مربوط به دانش افزایی مهارت های ارتباطی ویژه معلمان برگزار گردد.

نظر شما