طراحی مجتمع تجاری در جهت ارتقا رونق اقتصادی در بازار نجف آباد
پارسا کارشناسی ارشد 1398
پدیدآور: امین سیاسی نجفآبادی
استاد راهنما: مهدی محمودی کاملآباد
موسسه آموزش عالی امین، گروه معماری
چکیده
مرکز تجاری به مفهوم کلی به محلی سرپوشیده و یا روبازی اطلاق می گردد که تعدادی فروشگاه را شامل گردیده که این فروشگاه ها می توانند از یک یا چند صنف مختلف تشکیل گردند. این محل کانون داد و ستد بوده و ارتباط مستقیم بین عرضه و تقاضا را برقرار می نماید. امروزه مراکز تجاری، ساختمان های نوینی هستند که به منظور رفع نیاز خریداران و بهبود اقتصاد مشترک بین چند صنف ایجاد می گردند. از این رو برنامه ریزی برای آنها امری لازم و طبیعی بوده و در این رابطه توجه به مسائل اقتصادی، اجتماعی، مهندسی، مالی، حقوقی، انسانی، فرهنگی، گرافیکی و ... حائز اهمیت می باشد. توجه همه جانبه به امور مربوط به برنامه ریزی باعث می گردد تا مرکز تجاری پس از ساخت از عملکرد مناسبی برخوردا بوده و بهره بیشتری نصیب استفاده کنندگان از آن گردد. زیرا اینگونه مراکز مورد اقبال بیشتر خریداران خواهد بود. در این پژوهش با طرح پرسشنامه و بررسی پاسخ های شرکت کنندگان در نظرسنجی، نظر آنان را در روند طراحی دخیل کرده و سعی در طراحی ایده آل مجتمع تجاری نموده تا بستر مناسب جهت عرضه کالا فراهم نماییم که منتج به ساخت مجتمع تجاری پررونق گردد.
نظر شما