پیشرفت چشمگیر در پروژه انسداد مرزهای شمال شرق ایران
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی- تایباد

پیشرفت چشمگیر در پروژه انسداد مرزهای شمال شرق ایران

امیر سرتیپ دوم ستاد احمد اکبری، فرمانده گروه مهندسی ۴۴۴ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از پیشرفت قابل توجه عملیات انسداد مرزهای شمال شرق کشور خبر داد.

به گفته وی، این طرح بزرگ و راهبردی با مشارکت چهار گروه مهندسی نیروی زمینی ارتش و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در حال اجراست و هدف آن ایجاد یک دیوار دفاعی به طول ۳۰۰ کیلومتر در نوار مرزی مشترک استان خراسان رضوی با افغانستان است.

پیشرفت چشمگیر در مرز دوغارون

فرمانده گروه مهندسی ۴۴۴ نیروی زمینی ارتش با اشاره به پیشرفت فیزیکی خوب عملیات در مناطق جنوبی و شمالی مرز دوغارون، تأکید کرد که زیرساخت‌های لازم برای ادامه این پروژه مهم با استفاده از توان داخلی فراهم شده است.

مشخصات فنی دیوارهای مرزی

دیوارهای احداث شده در این طرح دارای مشخصات فنی قابل توجهی هستند. هر یک از این دیوارها ارتفاعی برابر با چهار متر و طولی معادل سه متر و ۷۰ سانتی‌متر دارد. ضخامت این دیوارها نیز به یک متر و ۱۰ سانتی‌متر می‌رسد که نشان‌دهنده استحکام و مقاومت بالای آنهاست.

اهمیت استراتژیک پروژه

پروژه انسداد مرزهای شمال شرق ایران با هدف افزایش امنیت مرزها و مقابله با تهدیدات تروریستی، قاچاق و ورود غیرقانونی افراد اجرا می‌شود. این طرح علاوه بر تقویت امنیت ملی، به توسعه زیرساخت‌های منطقه و ایجاد اشتغال نیز کمک خواهد کرد.

توجه: برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به منابع خبری رسمی مراجعه کنید.

#انسداد_مرز #دوغارون #نیروی_زمینی_ارتش #خراسان_رضوی #افغانستان

این خبر را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌ها به اشتراک بگذارید.

لطفا توجه داشته باشید که این خبر خلاصه‌ای از اطلاعات ارائه شده است و برای کسب اطلاعات کامل‌تر، به منابع خبری اصلی مراجعه نمایید.

آیا مایلید این خبر را با جزئیات بیشتری ارائه کنم یا در مورد بخش خاصی از آن بیشتر توضیح دهم؟

علاوه بر این، می‌توانید از من بخواهید تا این خبر را به زبان‌های دیگر ترجمه کنم یا آن را به فرمت‌های مختلف مانند متن برای وب‌سایت یا پست اینستاگرامی تبدیل کنم.

نظر شما