۴۰۰ مازندرانی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بازار کار پیوستند
موضوع : شهرشناسی | استان مازندران-ساری

۴۰۰ مازندرانی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بازار کار پیوستند

ساری – ایرنا: در چهار ماهه نخست سال جاری، ۴۰۰ نفر از اهالی مازندران پس از گذراندن دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، موفق به اشتغال شدند. به گفته سید حسین درویشی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، این دستاورد در پی اجرای برنامه‌های گسترده آموزشی و مهارتی در استان به دست آمده است.

درویشی در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت، از اجرای بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه‌های مختلف خبر داد و افزود: این آموزش‌ها در مراکز شهری، مدارس، بنگاه‌های اقتصادی، پادگان‌ها، مناطق روستایی و حتی برای گروه‌های آسیب‌ پذیر مانند زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته و زندانیان برگزار شده است.

یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح، توانمندسازی نیروی کار و تطبیق مهارت‌های افراد با نیازهای روز بازار کار بوده است. همچنین، آموزش‌های مهارتی به کاهش نرخ بیکاری، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و بهبود معیشت خانوارها کمک شایانی خواهد کرد.

در این مدت، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی، اقداماتی نظیر صدور مجوز برای تاسیس مراکز جوار کارگاهی، تجهیز کارگاه‌های آموزشی و ارائه خدمات کارآفرینی به مهارت‌آموزان نیز انجام شده است.

نظر شما