بارش رحمت آسمانی در بهشت آباد بمپور؛ سیستان و بلوچستان به استقبال بهار می‌رود
موضوع : شهرشناسی | استان سیستان و بلوچستان -زاهدان

بارش رحمت آسمانی در بهشت آباد بمپور؛ سیستان و بلوچستان به استقبال بهار می‌رود

سیستان و بلوچستان که سال‌هاست با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند، این بار شاهد بارش‌های قابل توجهی بوده است. به گزارش اداره کل هواشناسی استان، ارتفاع بارش باران در منطقه بهشت آباد بمپور به ۳۲ میلی‌متر رسیده است. این بارندگی‌ها در پی فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان رخ داده است.

با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، آسمان استان ابری است و در شمال سیستان و بلوچستان تا اواسط هفته آینده وزش بادهای ۱۲۰ روزه تداوم خواهد داشت. از یکشنبه نیز با تشدید جریانات شمالی، وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی ساعات توفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها

با توجه به بارش‌های اخیر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد. بنابراین، توصیه می‌شود شهروندان از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند و در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط لازم را به عمل آورند.

تاثیر بارش‌ها بر مناطق مختلف استان

این بارندگی‌ها اگرچه نویدبخش پایان خشکسالی در برخی مناطق است، اما در عین حال می‌تواند خطراتی نیز به همراه داشته باشد. از جمله این خطرات می‌توان به سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به زیرساخت‌ها و مزارع کشاورزی اشاره کرد.

اقدامات لازم برای مقابله با اثرات بارندگی‌ها

مسئولان استان باید با آمادگی کامل، اقدامات لازم را برای مقابله با اثرات احتمالی بارندگی‌ها انجام دهند. این اقدامات شامل لایروبی مسیل‌ها، تقویت سازه‌های آبی و اطلاع‌رسانی به مردم در مورد خطرات احتمالی است.

نظر شما