خیرین کاشانی، پیشگامان مدرسه‌سازی در کشور
موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- کاشان

خیرین کاشانی، پیشگامان مدرسه‌سازی در کشور

کاشان، نگین کویر، بار دیگر با اقدام خیرخواهانه شهروندانش به عنوان الگویی برای سایر مناطق کشور مطرح شده است.

طبق اعلام محمد کتابچی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان، نیکوکاران این شهرستان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با احداث ۴۲۸ فضای آموزشی و پرورشی، گامی بلند در جهت توسعه آموزش و پرورش برداشته‌اند. این آمار قابل توجه نشان می‌دهد که خیرین کاشانی با اهدای بیش از ۴۲۸ هزار مترمربع زیربنا به آموزش و پرورش، نقش بسیار مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی و افزایش دسترسی دانش‌آموزان به فضاهای آموزشی استاندارد ایفا کرده‌اند.

کاشان؛ پیشرو در ساخت مدرسه

کتابچی با اشاره به تعهد خیرین کاشانی برای ساخت ۴۰ مدرسه جدید، تاکید کرد که این میزان تعهد از طرح‌های چند استان کشور بیشتر است. این نشان می‌دهد که روحیه خیرخواهی و مشارکت در امور عام‌المنفعه در بین مردم کاشان بسیار عمیق است.

همکاری خیرین و دولت، کلید توسعه آموزش و پرورش

وی همچنین به اهمیت همکاری خیرین و دولت در ساخت مدارس اشاره کرد و گفت: با وجود تعهد خیرین برای ساخت ۱۴ مدرسه جدید، تکمیل این پروژه‌ها نیازمند حمایت مالی دولت است.

خدمات فراتر از مدرسه‌سازی

خیرین کاشانی علاوه بر ساخت مدارس، به ارائه خدمات بهداشتی نیز اهتمام ورزیده‌اند. راه‌اندازی کلینیک‌های دندانپزشکی در ۱۰ مدرسه و ارائه خدمات رایگان به ۳۰ هزار دانش‌آموز، نمونه‌ای از این خدمات ارزشمند است.

نیاز به حمایت بیشتر

با وجود تلاش‌های خیرین، همچنان نیاز به ساخت ۱۰۰ فضای آموزشی جدید در کاشان احساس می‌شود. این امر نشان می‌دهد که مسیر توسعه آموزش و پرورش در این شهرستان همچنان ادامه دارد و نیازمند حمایت بیشتر خیرین و دولت است.

کاشان، الگویی برای سایر شهرها

فعالیت‌های خیرخواهانه مردم کاشان می‌تواند الگویی برای سایر شهرها و استان‌های کشور باشد. با ترویج فرهنگ خیرخواهی و مشارکت در امور عام‌المنفعه، می‌توانیم به توسعه هرچه بیشتر آموزش و پرورش در کشور کمک کنیم.

در پایان، باید از همه خیرین کاشانی که با نیت پاک و دل‌های بزرگ به ساخت مدارس و بهبود وضعیت آموزش و پرورش کمک می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما