تشکیل ۸۰ هزار پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن در قم
موضوع : شهرشناسی | استان قم - قم

تشکیل ۸۰ هزار پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن در قم

رییس اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی مدیریت درمان قم، خدیجه سادات سیدی، از تشکیل بیش از ۸۰ هزار پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان قم خبر داد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تعداد پرونده از سال ۱۳۹۵ تاکنون در معاونت درمان تأمین اجتماعی قم ایجاد شده است. بر اساس پایش‌های دقیق و مراقبت‌های ارائه شده در این مراکز، ۲۷ درصد از این بیماران مبتلا به دیابت، ۳۷ درصد به فشار خون، ۱۲ درصد به بیماری‌های قلبی و عروقی، ۹ درصد به مشکلات اعصاب و روان، ۱۲ درصد به هایپرتیروئیدیسم و حدود ۳ درصد نیز به آسم مبتلا هستند. این بیماران در صورت نیاز به خدمات تخصصی‌تر به پزشکان و مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

سیدی همچنین بر اهمیت پیشگیری در کنار درمان تأکید کرد و اظهار داشت: پیشگیری از گسترش بیماری‌های مزمن می‌تواند تأثیر زیادی در سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های سنگین درمانی داشته باشد. وی افزود: پایش مستمر و تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن یکی از اقدامات مهم مراکز درمانی تأمین اجتماعی قم به شمار می‌رود.

در حال حاضر، مدیریت درمان استان قم در چهار مرکز درمانی ملکی، آماده ارائه خدمات رایگان و تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن است. ۵۹ درصد از جمعیت استان قم، معادل ۸۵۰ هزار نفر، از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

نظر شما