دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۴ در میان برترین‌های جهانی قرار گرفت
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۴ در میان برترین‌های جهانی قرار گرفت

تبریز - ایرنا - در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۴ شانگهای، دانشگاه تبریز به همراه هشت دانشگاه ایرانی دیگر به جمع یکهزار دانشگاه برتر جهان پیوست.

به گزارش ایرنا از دانشگاه تبریز، رتبه‌بندی شانگهای که به‌طور رسمی توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ منتشر می‌شود، یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سطح جهانی است. این رتبه‌بندی از سال ۲۰۰۳ به‌طور سالانه به‌روزرسانی می‌شود و امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ موسسه آموزشی را مورد بررسی قرار داد و نتایج آن به هزار دانشگاه برتر جهان اختصاص یافت.

حضور دانشگاه‌های ایرانی در این رتبه‌بندی از سال ۲۰۱۴ آغاز شد، زمانی که تنها دانشگاه تهران در این فهرست قرار گرفت. در رتبه‌بندی امسال، دانشگاه علوم پزشکی تهران در صدر دانشگاه‌های ایرانی با ارتقا رتبه در بازه ۴۰۱ تا ۵۰۰، قرار گرفته است.

بر اساس رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۴، دانشگاه‌های دیگر ایران که در فهرست برترین‌های جهانی جای گرفته‌اند عبارتند از: دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه تبریز.

دانشگاه تبریز، به عنوان دومین دانشگاه قدیمی ایران بعد از دانشگاه تهران، با داشتن ۲۴ هزار دانشجو (نیمی از آن‌ها دختر)، ۲ هزار هیات علمی و کارمند، ۲۰ دانشکده، چندین پژوهشکده، قطب علمی و ۴۰۰ آزمایشگاه و کارگاه، به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر ایران و جهان شناخته می‌شود.

نظر شما