احیای نوستالژی کارت‌پستال‌ها در بلژیک: پیوندی دوباره با سنت‌های گذشته
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

احیای نوستالژی کارت‌پستال‌ها در بلژیک: پیوندی دوباره با سنت‌های گذشته

بلژیک در تابستان امسال شاهد بازگشت نوستالژی کارت‌پستال‌های کلاسیک بوده است؛ اقدامی که سرویس پست این کشور را دوباره به یادآوری ارزش‌های سنتی در پیام‌رسانی سوق داده است. در حالی که سرویس پست سنتی بلژیک طی سال‌های اخیر با کاهش پیوسته در خدمات‌رسانی مواجه بود، کارت‌پستال‌ها این تابستان احیا شدند و نشان دادند که هنوز در قلب مردم جایی دارند.
 

کارت‌پستال‌ها همواره به‌عنوان یادواره‌هایی برای ثبت و به‌اشتراک‌گذاری لحظات خوش زندگی با عزیزان شناخته شده‌اند. اما به مرور زمان، بازار آن‌ها از رونق سابق افتاد. اپراتور ملی پست بلژیک امسال با احیای این سنت قدیمی، موفق شد روند فراموشی کارت‌پستال‌ها را متوقف کند.

تمبرهای رمزنگاری‌شده نیز به این روند احیا اضافه شده‌اند؛ تمبرهایی که با یک همتای دیجیتال منحصربه‌فرد عرضه می‌شوند و می‌توانند به‌صورت مجازی جمع‌آوری یا مبادله شوند. این تمبرها به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد تأسیس اتحادیه جهانی پست (UPU) در ژوئن سال جاری عرضه شدند.
 

با وجود اینکه کارت‌پستال‌ها ممکن است سنتی به نظر برسند، اما مسیر آن‌ها تا رسیدن به صندوق پستی مقصد، به‌شدت به فناوری‌های پیشرفته وابسته است. دستگاه‌های مرتب‌سازی بروکسل X، که قادر به پردازش و بسته‌بندی ۲۵ تا ۳۰ هزار کالا در ساعت هستند، به تحویل سریع کارت‌پستال‌ها کمک می‌کنند.

با این حال، کاهش سالانه پنج تا ۱۰ درصدی در خدمات پستی همچنان ادامه دارد. در سال گذشته، این کاهش ۸.۴ درصد بود. هرچند که درآمد ۹۸۸.۲ میلیون یورویی ارسال کارت‌پستال‌ها در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ نشان از تأثیر مثبت این احیا بر درآمد اپراتور پست دارد، اما این رقم همچنان ۳.۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

نظر شما