کره شمالی مجدداً درهای خود را به روی گردشگران می‌گشاید
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

کره شمالی مجدداً درهای خود را به روی گردشگران می‌گشاید

کره شمالی از زمستان ۲۰۲۵ اجازه ورود محدود گردشگران بین‌المللی را به این کشور صادر خواهد کرد. این تصمیم پس از پنج سال بسته بودن مرزها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا اتخاذ شده است.

دو شرکت توریستی که با دولت کره شمالی همکاری دارند، آگهی‌های آنلاین جداگانه‌ای درباره این خبر منتشر کرده‌اند. بر اساس این آگهی‌ها، گردشگران می‌توانند در سفرهای برنامه‌ریزی شده خود به کره شمالی، از شهر سامجیون، زادگاه کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کره شمالی، بازدید کنند.

این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که تاییدیه‌های لازم برای سفر به شهر سامجیون را از شرکای محلی خود دریافت کرده‌اند و تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی، مجوزهای لازم برای بازدید از دیگر نقاط کشور را نیز دریافت خواهند کرد. تاریخ دقیق سفرها هنوز اعلام نشده و پس از دریافت مجوز برای بازدید از پیونگ یانگ و دیگر مکان‌ها، تاریخ دقیق تورهای زمستانی اعلام خواهد شد.

شهر سامجیون در مرز چین و نزدیک به کوه پکتو، بلندترین قله شبه‌جزیره کره، واقع شده است. کوه پکتو دارای اهمیت تاریخی و اسطوره‌ای برای هر دو کشور کره شمالی و جنوبی است و در سال ۲۰۱۸، رئیس‌جمهور وقت کره جنوبی، مون جائه‌-این، به همراه کیم جونگ‌-اون، رهبر کره شمالی، به این کوه سفر کرده بود.

درآمد گردشگری برای کره شمالی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و وضعیت اقتصادی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کیم جونگ اون اوایل ماه ژوئیه از سایت‌های ساخت و ساز در شهر سامجیون بازدید کرده است.

با توجه به محدودیت‌های کنونی، اولویت سفر برای گردشگران کشورهای «دوست» مانند روسیه و چین خواهد بود. پس از همه‌گیری، کره شمالی به طور موقت گردشگران روس را به کشور خود راه داد و حدود ۱۰۰ گردشگر روس در اوایل سال جاری وارد کره شمالی شدند.

نظر شما