اندونزی جشن استقلال را در پایتخت جدید ناتمام برگزار کرد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

اندونزی جشن استقلال را در پایتخت جدید ناتمام برگزار کرد

اندونزی روز شنبه، هفتاد و نهمین سالروز استقلال خود را در نوسانتارا، پایتخت جدید و ناتمام کشور، جشن گرفت. این مراسم که قرار بود افتتاحیه رسمی پایتخت جدید باشد، به دلیل کمبود زیرساخت‌ها به شکل محدود برگزار شد.

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی، به همراه وزرای کابینه‌اش مراسم را در کاخ ریاست جمهوری جدید که به شکل پرنده افسانه‌ای گارودا طراحی شده است، برگزار کرد. پیش از این، ویدودو وعده داده بود که ۸ هزار مهمان به مراسم دعوت شوند، اما به دلیل مشکلات زیرساختی، این تعداد به ۱۳۰۰ نفر کاهش یافت.

ویدودو اوایل ژوئیه کار خود را در این کاخ آغاز کرد و نخستین جلسه کابینه خود را در نوسانتارا برگزار نمود. با این حال، جرثقیل‌های ساختمانی در مرکز شهر جدید همچنان مشهود هستند.

اندونزی نام پایتخت خود را از جاکارتا به نوسانتارا تغییر داده است. جاکارتا، با ۱۰ میلیون نفر جمعیت، با مشکلات زیادی از جمله سیل‌های پیاپی، ترافیک سنگین و آلودگی هوا مواجه است و اداره آن سالانه ۴.۵ میلیارد دلار هزینه دارد. انتظار می‌رود که فرونشست زمین و افزایش سطح دریا باعث شود تا یک سوم شهر تا سال ۲۰۵۰ زیر آب برود.

ساخت نوسانتارا از میانه سال ۲۰۲۲ در ۲۶۰۰ کیلومتر مربع از جنگل‌های بورنئو آغاز شد. این شهر به عنوان شهر سبز و آینده‌نگر معرفی شده که به منابع انرژی تجدیدپذیر و مدیریت هوشمند زباله توجه دارد. با این حال، برخی فعالان محیط زیست این پروژه را مخرب توصیف می‌کنند.

اندونزی، با جمعیتی در حدود ۲۷۵ میلیون نفر، بزرگ‌ترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی است. سرمایه‌گذاری‌های عمده در پایتخت جدید بیشتر از سوی شرکت‌های اندونزیایی انجام می‌شود، با ۲۰ درصد از بودجه ۳۳ میلیارد دلاری توسط دولت تأمین و مابقی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وابسته است.

نظر شما