آتش‌سوزی در مرکز هنری تاریخی لندن؛ ۱۲۵ آتش‌نشان وارد عمل شدند
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

آتش‌سوزی در مرکز هنری تاریخی لندن؛ ۱۲۵ آتش‌نشان وارد عمل شدند

در روز شنبه، ۱۷ اوت ۲۰۲۴ (۲۷ مرداد ۱۴۰۳)، آتش‌سوزی گسترده‌ای در ساختمان تاریخی سامرست هاوس در لندن رخ داد. این ساختمان نئوکلاسیک که به عنوان یک مرکز هنری استفاده می‌شود، دچار آتش‌سوزی شده و بیش از ۱۲۵ آتش‌نشان برای مهار آتش به محل اعزام شدند.

تصاویر منتشر شده از محل حادثه، ستون‌های دود و شعله‌های آتش را از پشت بام ساختمان نشان می‌دهد. به گفته آتش‌نشانی لندن، ۱۵ ماشین آتش‌نشانی برای کنترل آتش در محل مستقر شده‌اند و دو نردبان ۳۲ متری نیز به عملیات اطفای حریق کمک می‌کنند.

علت این آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده است. اولین تماس اضطراری در ساعت ۱۱:۵۹ روز شنبه به وقت محلی دریافت شد. یکی از سخنگویان آتش‌نشانی لندن گفت که اکیپ‌های آتش‌نشانی در حال مهار شعله‌های آتش در بخشی از سقف ساختمان هستند.

سامرست هاوس به طور کامل به روی عموم بسته شده است و پیش‌بینی می‌شود که ترافیک در مناطق مجاور نیز دچار اختلال باشد. این مرکز هنری قرار بود میزبان یک رویداد رقص بریک باشد، اما به دلیل آتش‌سوزی، مراسم لغو شد.

این ساختمان تاریخی نزدیک به ۲۵۰ سال پیش بازسازی شد و پیش از آن، خانه اصلی سامرست در سال ۱۵۴۷ توسط ادوارد سیمور، دوک سامرست، ساخته شده بود. ملکه الیزابت اول به مدت پنج سال به عنوان شاهزاده خانم در این قصر زندگی کرده بود.

سامرست هاوس به طور جدی آسیب دیده و آتش‌نشانی لندن در حال همکاری نزدیک با مسئولان مرکز برای کنترل گسترش آتش است.

نظر شما