خیران همدانی ۴۶۰ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه کمک کردند
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

خیران همدانی ۴۶۰ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه کمک کردند

خیران همدانی با همکاری گسترده، ۴۶۰ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه‌های عمومی در این استان کمک کردند. این حمایت مالی نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی و ارتقاء سطح فرهنگی استان دارد.

در کنار این اقدامات، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با برنامه‌ریزی و اجرای بیش از ۲ هزار برنامه فرهنگی مرتبط با کنگره ملی شهدای استان، جشنواره‌های کتابخوانی رضوی، روستاها و عشایر دوستدار کتاب و دیگر رویدادهای فرهنگی، در ارتقای فرهنگی استان نقش فعالی ایفا کرده است.

همچنین، افتتاح خانه‌های محیط زیست در سطح کتابخانه‌های استان و تجهیز بیش از ۸۵ درصد کتابخانه‌ها به وای فای رایگان از دیگر اقدامات شاخص این اداره است. در این راستا، شبکه کتابخانه‌های کشور جزو رتبه‌های برتر منطقه است و از این ظرفیت می‌توان برای ترویج مطالعه و تقویت فعالیت‌های اجتماعی بهره برد.

حسن رضانیا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان، نیز در این نشست بیان کرد که رشد چند صد درصدی در تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور به ۲.۷ میلیون نفر رسیده و این روند در دولت جدید نیز ادامه خواهد یافت. وی تأکید کرد که باید مطالعه و خواندن را ترویج کرد و از لذت‌بخشی مطالعه برای مردم تلاش کرد تا محتواهای جدید و مورد علاقه آن‌ها در دسترس باشد.

نظر شما