نامه شهرداری به میراث فرهنگی: مالک خانه موسویان بنا را تخریب کرد
موضوع : شهرشناسی | استان تهران- تهران

نامه شهرداری به میراث فرهنگی: مالک خانه موسویان بنا را تخریب کرد

شهرداری منطقه ۱۴ تهران به اخبار منتشر شده درباره تخریب خانه موسویان واکنش نشان داد و توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش ایرنا، شهرداری منطقه ۱۴ تهران با رد برخی ادعاها مبنی بر تخریب این بنا بدون استعلام از وزارت میراث فرهنگی، اعلام کرد که این اقدام پس از پیگیری‌های مکرر مالک و عدم پاسخگویی از سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته است.

بر اساس گزارش شهرداری، در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹، نامه‌ای از سوی شهرداری به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده بود که درخواست ثبت خانه موسویان به عنوان اثر میراث فرهنگی را مطرح می‌کرد. این نامه به شماره ۶۱۰۲۶/۵۱۴ ثبت شده و رونوشت آن به معاونت شهرسازی و معماری وقت ارسال شده است.

با توجه به عدم پاسخ از سوی سازمان میراث فرهنگی و همچنین پیگیری‌های مکرر مالک برای صدور پروانه، در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ پروانه تخریب و نوسازی برای این بنا صادر شد.

خانه موسویان، که متعلق به پدر علی اکبر رفوگران موسس کارخانه خودکار بیک بود، دارای ویژگی‌های معماری منحصر به فردی شامل جداره‌های شمالی با پنجره‌های جناغی، باغی با بیش از ۳۰ درخت، حوض و استخر و دو عمارت سرایداری بود.

شهرداری منطقه ۱۴ تاکید کرد که تمامی هماهنگی‌های لازم برای حفظ این بنا با سازمان میراث فرهنگی انجام شده و تخریب آن به درخواست مالک صورت گرفته است.

نظر شما