انتخاب فرزانه صادق مالواجرد به عنوان دومین وزیر زن ایران
موضوع : اطلاع‌رسانی | یادداشت

انتخاب فرزانه صادق مالواجرد به عنوان دومین وزیر زن ایران

فرزانه صادق مالواجرد با کسب رأی اعتماد قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد و به جمع محدود زنان وزیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران پیوست.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با اکثریت قاطع به خانم دکتر فرزانه صادق مالواجرد رأی اعتماد دادند تا سکان هدایت وزارت راه و شهرسازی را در دست بگیرد. وی با کسب ۲۳۱ رأی از مجموع ۲۸۸ رأی، موفق شد اعتماد نمایندگان را جلب کند.

خانم صادق مالواجرد که پیش از این سوابق ارزشمندی در حوزه شهرسازی و معماری داشته و به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و مشاور وزیر راه و شهرسازی فعالیت می‌کرده، اکنون به عنوان دومین زن وزیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود. پیش از وی، مرضیه وحید دستجردی به عنوان وزیر بهداشت دولت دهم، این افتخار را کسب کرده بود.

نمایندگان مجلس، خانم صادق مالواجرد را فردی متخصص و باتجربه توصیف کردند و به برنامه‌های وی برای بهبود وضعیت راه‌ها، مسکن و شهرسازی امیدوارند.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه‌های خانم صادق مالواجرد عبارتند از:

  • توجه به استانداردهای بالاتر: ایشان بر لزوم ارتقای استانداردهای ساخت و ساز و حمل و نقل تأکید دارند.
  • مبارزه با فساد: یکی از محورهای اصلی برنامه‌های وی، مبارزه با فساد در حوزه ساخت و ساز و واگذاری زمین است.
  • کارآمدی و نظم: خانم صادق مالواجرد بر لزوم افزایش کارآمدی و نظم در امور وزارت راه و شهرسازی تأکید دارند.

انتخاب خانم صادق مالواجرد به عنوان وزیر راه و شهرسازی، فصل جدیدی را در این وزارتخانه رقم خواهد زد و امید است که با برنامه‌های مدون وی، شاهد تحولات مثبت در حوزه مسکن، حمل و نقل و شهرسازی باشیم.

نظر شما