جنجال انتشار عکس جعلی تیلور سوئیفت توسط ترامپ
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

جنجال انتشار عکس جعلی تیلور سوئیفت توسط ترامپ

دونالد ترامپ در حساب شخصی‌اش در شبکه اجتماعی «تروث سوشال»، تصویری از تیلور سوئیفت در لباس عمو سام را بازنشر کرد که زیر آن نوشته شده بود: «تیلور از شما می‌خواهد به دونالد ترامپ رأی دهید». این تصویر، که با هوش مصنوعی ساخته شده بود، واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، ترامپ با انتشار این تصویر جعلی مدعی حمایت تیلور سوئیفت از خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شد، در حالی که سوئیفت در انتخابات قبلی از زوج بایدن-هریس حمایت کرده بود و هنوز در مورد انتخابات جاری اظهار نظری نکرده است.

علاوه بر این تصویر، ترامپ تصویری دیگر از دختران جوان هوادار سوئیفت با پیراهن «سوئیفتی‌های هوادار ترامپ» منتشر کرد که شامل برچسب «طنز» بود، بدون توضیح بیشتر درباره نیتش.

این نوع استفاده از تصاویر جعلی، جدیدترین نمونه‌ای از اقدام ترامپ در بهره‌برداری از ابزارهای هوش مصنوعی برای حمله به مخالفان و تشویق هواداران است. ترامپ پیش از این نیز ویدیویی جعلی از خود در حال رقصیدن با ایلان ماسک منتشر کرده بود.

کارشناسان نسبت به استفاده روزافزون از تولیدات هوش مصنوعی مانند تصاویر و ویدئوهای جعلی در کارزارهای انتخاباتی هشدار داده و می‌گویند که این امر اطلاعات نادرست را باورپذیرتر می‌کند. لیزا گیلبرت، رئیس گروه حامی حقوق مصرف‌کننده «پابلیک سیتیزن»، نسبت به قدرت هوش مصنوعی برای ایجاد اطلاعات نادرست ابراز نگرانی کرده و آن را به فریب‌دهی رای‌دهندگان و ایجاد اشتباهات در تصمیم‌گیری‌ها مرتبط دانسته است.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا تأکید کرده است که تبلیغ‌کنندگان سیاسی باید استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات تلویزیونی و رادیویی را به وضوح مشخص کنند، اما چنین قانونی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی وجود ندارد.

چندین شرکت رسانه‌های اجتماعی قوانینی برای برچسب‌گذاری محتوای تولید شده با هوش مصنوعی وضع کرده‌اند، اما پیروی از این قوانین همیشه اجباری نیست. همچنین، برخی اعضای کنگره ایالات متحده در تلاش برای تصویب قانونی جامع برای نظارت بر تصاویر سیاسی تولید شده با هوش مصنوعی هستند، اما تا کنون موفق به تصویب چنین قانونی نشده‌اند.

نظر شما