واشنگتن پست: پنهان‌کاری دستیاران بایدن در مورد سلامت وی
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

واشنگتن پست: پنهان‌کاری دستیاران بایدن در مورد سلامت وی

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله‌ای، دستیاران و کارمندان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را به پنهان کردن نشانه‌های ناتوانی و زوال جسمی و شناختی وی متهم کرد. این مقاله به تصمیم بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی و اجازه به کامالا هریس برای جایگزینی او اشاره کرده و این تصمیم را "عمیقاً فداکارانه" توصیف کرده است.

به گفته واشنگتن پست، بایدن ۸۱ ساله برای مدت‌ها نشانه‌هایی از لغزش را نشان داده بود، اما حلقه درونی او تلاش می‌کرد تا این مسائل را پنهان کند. در ادامه، این مقاله تأکید می‌کند که اگر بایدن پس از موفقیت دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ از رقابت‌ها کنار می‌رفت، وضعیت آمریکا بهتر می‌شد و شکست در انتخابات نوامبر را احتمالاً از حزب دموکرات دور می‌کرد.

این روزنامه همچنین بایدن را برای فرصت دادن به نسل جدیدی از رهبران، هرچند از طریق دسیسه‌های درون حزبی و نه صندوق رأی، شایسته تقدیر دانسته است. در عین حال، به رغم خروج بایدن از رقابت‌ها، او تا ژانویه رئیس‌جمهور باقی خواهد ماند و برنامه دموکرات‌ها همچنان وعده "دومین دوره بایدن" را می‌دهد.

بایدن پیش از این در مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با اتهامات پیری و زوال عقل روبرو بود و در زمان ریاست جمهوری این مسائل افزایش یافت. اما کارکنان کاخ سفید این نشانه‌ها را به لکنت دوران کودکی وی نسبت دادند.

به گفته منابع، نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، مسئول این تغییرات در حزب دموکرات بوده است. از طرف دیگر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، این اقدامات را به کودتا علیه بایدن تشبیه کرده است.

نظر شما