دیوان عالی ونزوئلا پیروزی مادورو در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

دیوان عالی ونزوئلا پیروزی مادورو در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد

دیوان عالی عدالت ونزوئلا در روز پنج‌شنبه، پیروزی نیکولاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد ماه) را تایید کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، کاریسلیا رودریگز، رئیس دیوان عالی ونزوئلا، اعلام کرد که این دادگاه اسناد شورای ملی انتخابات را بررسی کرده و پیروزی مادورو را تایید کرده است. وی افزود که امکان اعتراض به این رای وجود ندارد.

رودریگز تصریح کرد: نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه که توسط شورای ملی انتخابات منتشر شده و نشان‌دهنده پیروزی مادورو است، معتبر می‌باشد.

شورای ملی انتخابات پس از پایان رای‌گیری اعلام کرده بود که مادورو با کسب بیش از نیمی از آرا پیروز شده است، اما جدول تفکیکی آرا را منتشر نکرد. این نهاد چند روز بعد تایید کرد که مادورو بیشترین آرا را به دست آورده و پیروز نهایی است.

با این حال، اپوزیسیون نتایج را رد کرد و ادموندو گونزالس، نامزد ریاست جمهوری اپوزیسیون، را پیروز اعلام کرد که به گفته آن‌ها، از حمایت ۶۷ درصد رای‌دهندگان برخوردار است.

گونزالس در واکنش به حکم دیوان عالی ونزوئلا گفت که طبق قانون اساسی این دادگاه حق دخالت در انتخابات را ندارد. وی تاکید کرد: حاکمیت از آن مردم است و غیرقابل واگذاری است.

پس از اعلام نتایج انتخابات، اعتراضات خیابانی در ونزوئلا شروع شد و شماری از معترضان و چهره‌های اپوزیسیون بازداشت شدند. سازمان ملل گزارش داده است که در پی خشونت‌های خیابانی، دستکم ۲۳ معترض کشته و حدود ۲۴۰۰ نفر بازداشت شده‌اند. مادورو در واکنش به این اعتراضات، معترضان را افراط‌گرا و فاشیست خوانده است.

نظر شما