ثانیه‌های نفس‌گیر در تایباد و از خودگذشتگی رئیس کلانتری شهرستان در نجات جان یک خانم تایبادی
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی- تایباد

ثانیه‌های نفس‌گیر در تایباد و از خودگذشتگی رئیس کلانتری شهرستان در نجات جان یک خانم تایبادی

در شب ۲۳:۲۳، تردد خودروها در یکی از خیابان‌های اصلی شهر تایباد به شدت سنگین و متراکم شده بود. خودروی کلانتری ۱۱ تایباد به محل رسید و رئیس کلانتری برای بررسی علت ترافیک از خودرو پیاده شد.

با پیشروی بیشتر، سروان عباس نظری با صحنه‌ای عجیب روبرو شد؛ یک خودروی سواری در وسط خیابان توقف کرده و در آن، خانمی جوان با وضعیتی وخیم پشت فرمان نشسته بود و سرش را به فرمان تکیه داده بود. کودکی نیز کنار او نشسته و به آرامش مادرش کمک می‌کرد.

زن جوان اعلام کرد که حالش بسیار وخیم است و نتوانسته در خودرو را باز کند. سروان نظری با کمک خانمی که سرنشین خودروی عبوری بود، در خودرو را باز کرده و زن جوان را از آن خارج کرده و روی سطح زمین خواباندند. فوراً با فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ تماس گرفته شد و راهنمایی تلفنی از اورژانس در ارائه امدادرسانی موثر بود.

رئیس کلانتری با بررسی اطلاعات گوشی تلفن همراه زن جوان، با فردی که آخرین ارتباط تلفنی را با او داشت تماس گرفت. زن جوانی که گوشی را پاسخ داد، خود را خواهر زن بیمار معرفی کرد. دقایقی بعد، خانواده زن بیمار به محل رسیدند و امدادگران اورژانس ۱۱۵ نیز به موقع رسیدند و زن جوان به مرکز درمانی انتقال یافت.

نظر پزشک اورژانس این بود که خارج کردن به موقع زن جوان از خودرو و دراز کشیدن او در هوای آزاد، وی را از مرگ حتمی نجات داده است. اشک شوق فرزند خردسال این زن در آغوش خانواده و تشکر خانواده و شاهدان از تلاش رئیس کلانتری و همکارانش، قوت قلبی برای خادمان امنیت در آن شب تابستانی بود.

افسر پلیس پس از انجام وظیفه، با ادای احترام به خانواده زن، به مسیر خدمت خود ادامه داد و نشان داد که پلیس خود را موظف به خدمت می‌داند و تا پای جان برای سلامتی، آرامش، نظم و امنیت کنار مردم و خادم مردم است.

نظر شما