آشنایی با فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا؛ افزایش تیم‌ها و تغییر در ساختار مسابقات
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

آشنایی با فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا؛ افزایش تیم‌ها و تغییر در ساختار مسابقات

خبرگزاری فرانسه، پیش از قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا برای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ که روز پنج‌شنبه در موناکو برگزار خواهد شد، تغییرات جدید در فرمت این رقابت‌ها را توضیح داد.

افزایش تعداد تیم‌ها
در نسخه جدید لیگ قهرمانان اروپا، ۳۶ باشگاه به جای ۳۲ تیم پیشین در رقابت‌ها حضور خواهند داشت. این تغییر به دلیل اختصاص یک جایگاه اضافی به پنجمین لیگ برتر اروپا، یعنی لیگ ۱ فرانسه، و دو جایگاه اضافی به دو لیگ با بیشترین افزایش در رتبه‌بندی یوفا (آلمان و ایتالیا) انجام شده است. همچنین، یک جایگاه اضافی به تیمی تعلق می‌گیرد که قهرمان لیگ داخلی خود شده و از مرحله مقدماتی صعود کرده باشد.

تغییر در ساختار مسابقات
از فصل جدید، ساختار مسابقات به طور کامل تغییر کرده و ۳۶ تیم در یک لیگ مشترک با نام «سیستم سوئیسی» به رقابت خواهند پرداخت. هر تیم هشت بازی انجام خواهد داد و با دو تیم از هر گروه مواجه خواهد شد؛ یکی در خانه و دیگری در خارج از خانه. این تغییر باعث افزایش تعداد بازی‌ها از ۹۶ بازی به ۱۴۴ بازی در مرحله گروهی می‌شود.

ساختار جدید مرحله نهایی
در این سیستم جدید، ۳۶ تیم در یک لیگ رتبه‌بندی خواهند شد و هشت تیم برتر به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود خواهند کرد. این مرحله به صورت رتبه‌بندی شده برگزار می‌شود. همچنین، یک دور پلی‌آف به مسابقات اضافه شده تا تیم‌های رتبه ۹ تا ۲۴ در مسابقات حذفی دو مرحله‌ای شرکت کنند و تیم‌های باقی‌مانده برای مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شوند. ۱۲ تیم پایین جدول از رقابت‌ها حذف خواهند شد.

این تغییرات، فرصت‌های بیشتری برای مشاهده رویارویی‌های بزرگ و تیم‌های برتر فراهم خواهد کرد و به افزایش هیجان و جذابیت رقابت‌ها کمک می‌کند.

نظر شما