جمع‌خوانی کتاب «تحقیق درباره اول اربعین حضرت سیدالشهدا (ع)» در روستای گرکان آشتیان
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی - آشتیان

جمع‌خوانی کتاب «تحقیق درباره اول اربعین حضرت سیدالشهدا (ع)» در روستای گرکان آشتیان

مرکزی – در اقدامی فرهنگی، کتاب «تحقیق درباره اول اربعین حضرت سیدالشهدا (ع)» تألیف سید محمدعلی قاضی طباطبایی، نخستین شهید محراب ایران، در جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) روستای گرکان شهرستان آشتیان خوانش و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، این کتاب به بررسی بازگشت اهل‌بیت امام حسین (ع) به کربلا در اولین اربعین واقعه عاشورا و همچنین بررسی اقوال مختلف تاریخی درباره این مسئله می‌پردازد. نویسنده به طور جامع به جنبه‌های تاریخی، اجتماعی، سیاسی و علمی این موضوع پرداخته و سعی کرده است تا دیدگاه‌های مختلف درباره بازگشت کاروان کربلا از شام به صحرای کربلا را بررسی کند.

قاضی طباطبایی در مقدمه کتاب به شهرت فراوان روز اربعین سیدالشهدا (ع) در میان شیعیان اشاره می‌کند و تصریح می‌نماید که این روز به عنوان زمان ورود اهل‌بیت پس از رهایی از اسارت شام به کربلا شناخته می‌شود. وی در ادامه بیان می‌کند که تا قرن هفتم هجری، علمای امامیه شبهه‌ای در این موضوع نداشتند و سیدرضی‌الدین علی بن طاووس اولین کسی بود که در کتاب اقبال به این موضوع شبهه وارد کرد.

این جمع‌خوانی و معرفی کتاب فرصتی را برای اعضای جوان کتابخانه فراهم کرد تا با یکی از موضوعات مهم تاریخی و مذهبی آشنا شوند و به تفکر و تأمل درباره بازگشت کاروان اهل‌بیت به کربلا بپردازند.

نظر شما