نظارت ویژه تعزیرات حکومتی تایباد بر بازار سال تحصیلی جدید
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی- تایباد

نظارت ویژه تعزیرات حکومتی تایباد بر بازار سال تحصیلی جدید

سید مرتضی مدنی، مسئول نظارت تعزیرات حکومتی تایباد، از آغاز طرح بازرسی و نظارت ویژه بر بازار سال تحصیلی جدید خبر داد. این طرح با رویکرد پیشگیرانه از تاریخ ۱۰ شهریور ماه آغاز و تا ۱۵ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

مدنی توضیح داد که این طرح به منظور تأمین، توزیع و ارائه به‌موقع کالای اولویت‌دار شامل پوشاک، کیف و کفش، و نوشت‌افزار و با محوریت تشدید نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در سطح عمده و خرده‌فروشی و نظارت بر هزینه‌های سرویس مدارس در تمامی شهرستان‌های استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی افزود: حمایت از تولیدات داخلی، برخورد با عرضه‌کنندگان کالای تقلبی و گران‌فروشی و قاچاق در حوزه پوشاک و نوشت‌افزار از اولویت‌های این طرح است. همچنین، برنامه‌های نظارتی شامل کنترل حراج‌ها، شناسایی مراکز فاقد پروانه تولید، ممانعت از فروش اجباری سایر اقلام نوشت‌افزار، نظارت بر درج قیمت مصرف‌کننده، رعایت درصد سود مجاز، و جلوگیری از عرضه نوشت‌افزار تقلبی خواهد بود.

مدنی خاطرنشان کرد که با هر نوع گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت و دیگر تخلفات اقتصادی برخورد جدی خواهد شد. بازرسان از دستگاه‌های متولی و نظارتی مانند سازمان صمت، بسیج اصناف، صدا و سیما، اتاق اصناف و پلیس امنیت، با واحدهای صنفی بازرسی خواهند کرد و در صورت تخلف، پرونده‌ها به شعب تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

همچنین، همشهریان محترم می‌توانند در هر زمان از شبانه‌روز از طریق تارنمای tazirat135.ir شکایات و گزارش‌های خود را ثبت کنند تا پس از بررسی، نتایج به اطلاع آنان برسد.

نظر شما