ژانر فیلم مورد علاقه شما و عملکرد مغزتان: کشفیات جدید محققان آلمانی
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

ژانر فیلم مورد علاقه شما و عملکرد مغزتان: کشفیات جدید محققان آلمانی

محققان دانشگاه مارتین لوتر هاله-ویتنبرگ (MLU) در آلمان کشف کرده‌اند که ژانر فیلم مورد علاقه یک فرد می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد عملکرد مغز و پردازش احساسات آن فرد ارائه دهد. این مطالعه با بررسی داده‌های ۲۵۷ نفر و ضبط فعالیت مغزی آن‌ها انجام شده است.

نتایج کلیدی مطالعه:

واکنش به محرک‌های احساسی: افرادی که فیلم‌های اکشن و کمدی را دوست دارند، نسبت به محرک‌های احساسی منفی واکنش‌های قوی‌تری نشان می‌دهند. این افراد به نظر می‌رسد که از تحریکات احساسی لذت می‌برند و این تحریکات را در فیلم‌های مورد علاقه‌شان تجربه می‌کنند.

فعالیت مغزی: در این تحقیق، فعالیت دو ناحیه از مغز بررسی شد: آمیگدال (مسئول پردازش احساسات حیاتی) و هسته اکومبنس (مرکز پاداش مغز). نتایج نشان داد که طرفداران فیلم‌های اکشن در هر دو ناحیه قوی‌ترین واکنش‌ها را داشتند.

طرفداران فیلم‌های جنایی و مستند: در مقایسه با طرفداران فیلم‌های اکشن و کمدی، افراد علاقه‌مند به فیلم‌های جنایی و مستند واکنش کمتری به محرک‌های احساسی نشان دادند.
 

دکتر استر زویکی، یکی از نویسندگان این تحقیق، می‌گوید: «نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که افراد ژانر فیلم‌هایی را انتخاب می‌کنند که به بهترین شکل ممکن مغزشان را تحریک کند.»

این نتایج در مجله "Frontiers in Behavioral Neuroscience" منتشر شده و نشان‌دهنده ارتباط جالب بین ژانر فیلم‌های مورد علاقه و عملکرد مغز است.

نظر شما