کشف فسیل گاو دریایی که توسط کروکودیل و کوسه ببری شکار شده بود
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

کشف فسیل گاو دریایی که توسط کروکودیل و کوسه ببری شکار شده بود

دیرینه‌شناسان فسیل یک پستاندار دریایی را کشف کرده‌اند که حدود ۱۵ میلیون سال پیش به دست یک کروکودیل و یک کوسه ببری شکار شده است. این کشف در جنوب شهر کورو در ونزوئلا انجام شده و بینشی منحصر به فرد از زنجیره غذایی در دوره میوسن اولیه تا میانی به دست می‌دهد.

شواهد شکار: فسیل کشف شده شامل آثار دندان‌های دو شکارچی است. کروکودیل با ضربه‌های عمیق دندانی به پوزه گاو دریایی حمله کرده و تلاش کرده آن را خفه کند. سپس با حرکت «غلت مرگبار» گوشت آن را پاره کرده است.
 

عملکرد کوسه ببری: بعد از حمله کروکودیل، گاو دریایی توسط کوسه ببری خورده شده است. آثار دندان‌های باریک و توزیع نامنظم آن‌ها در بدن گاو دریایی نشان می‌دهد که این کوسه مرده‌خوار بوده است.

نوع کروکودیل: به دلیل ماهیت فسیل و نبود شواهد قطعی، نوع دقیق کروکودیل مشخص نیست، اما احتمالاً از نوع منقرض‌شده کیمن یا گریال بوده است که طولشان تا ۶ متر می‌رسیده است.

این کشف نادر صحنه‌ای از تعاملات شکارچیان و طعمه‌ها در دوران باستان را به تصویر می‌کشد و اطلاعات جدیدی در مورد زنجیره غذایی و اکوسیستم‌های دیرینه به دست می‌دهد. نتایج این تحقیق در نشریه علمی «دیرینه‌شناسی مهره‌داران» منتشر شده است.

نظر شما