دو کشتی‌گیر المپیکی هند به عرصه سیاست وارد شدند
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

دو کشتی‌گیر المپیکی هند به عرصه سیاست وارد شدند

🔹 وینش فوگات و باجرانگ پونیا، دو کشتی‌گیر المپیکی هندی، روز جمعه با عضویت در حزب اپوزیسیون کنگره، به‌طور رسمی به عرصه سیاست وارد شدند. این دو ورزشکار با سابقه، که پیش‌تر در مسابقات بین‌المللی مدال‌های متعددی کسب کرده‌اند، از جمله رهبران اعتراض‌های سال گذشته به رسوایی آزار جنسی در فدراسیون کشتی هند بودند.

🔹 رئیس فدراسیون کشتی هند پس از فشار ناشی از اعتراض‌های گسترده ورزشکاران به اتهام آزار جنسی، سال گذشته از سمت خود برکنار شد. فعالیت‌های این فدراسیون قبل از انتخابات به دلیل نفوذ رئیس برکنار شده، برای چند ماه معلق شد.

🔹 وینش فوگات، که به‌تازگی از بازی‌های المپیک پاریس به هند برگشته است، به دلیل اضافه وزن نتوانست در رقابت‌های المپیک به وزن نهایی برسد و پس از این واقعه، از دنیای کشتی کناره‌گیری کرد.

🔹 باجرانگ پونیا، که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب مدال برنز شده بود، نیز در مراسم معرفی به‌عنوان عضو جدید حزب کنگره حضور داشت و به خبرنگاران گفت که تلاش‌هایش در حمایت از کشاورزان و جوانان ادامه خواهد داشت.

🔹 کی‌.سی ونیوگوپال، دبیر کل حزب کنگره، ضمن معرفی این دو کشتی‌گیر به‌عنوان اعضای جدید حزب، گفت که آن‌ها در عرصه ورزشی و مبارزات خیابانی برای کشور افتخار آفرینی کرده‌اند.

🔹 فوگات و پونیا به همراه ساکشی مالیک، دیگر کشتی‌گیر ملی‌پوش که مدال برنز المپیک را نیز دارد، از رهبران اعتراضات دامنه‌دار علیه رسوایی اخلاقی فدراسیون کشتی هند بودند.

نظر شما