اوربان: ملونی، خواهر مسیحی من است
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

اوربان: ملونی، خواهر مسیحی من است

🔹 ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، روز جمعه در دیدار با جورجا ملونی، همتای ایتالیایی‌اش، او را «خواهر مسیحی» توصیف کرد و بر نقش مهم او در هویت فرهنگی و سیاست اروپا تاکید کرد.

🔹 ملونی، که از سال ۲۰۲۲ در رأس یک ائتلاف جناح راست در ایتالیا قرار دارد، پیش از این به حزب پسا فاشیست پیوسته بود و اکنون به عنوان یک محافظه‌کار ملی‌گرا قدرت را در دست دارد.

🔹 اوربان در حاشیه همایش اقتصادی TEHA در شمال ایتالیا به خبرنگاران گفت: «جورجا فقط همکار من نیست، بلکه او یک خواهر مسیحی برای من است. اشتراک ریشه‌های فرهنگی قبلاً نقش زیادی در سیاست اروپا نداشت، اما اکنون به عصر جدیدی نزدیک می‌شویم».

🔹 ملونی، قبل از رسیدن به قدرت، خود را به عنوان «یک زن، یک مادر، یک ایتالیایی و یک مسیحی» توصیف کرده بود و تاکید کرده بود که نمی‌توان این ویژگی‌ها را از او گرفت.

🔹 ملونی و اوربان هر دو مخالف دگرباشان جنسی هستند و معتقدند که باید از هویت، خانواده و دین دفاع کرد تا از گسترش آنچه که آنها «هویت ایکس» می‌خوانند، جلوگیری کرد.

🔹 در حالی که ملونی مدافع سرسخت اوکراین است، اوربان که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، به دلیل انتقاداتش از حمایت بروکسل از کی‌یف، مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما