دستگیری ۱۲ شکارچی غیرمجاز در استان مازندران
موضوع : شهرشناسی | استان مازندران-ساری

دستگیری ۱۲ شکارچی غیرمجاز در استان مازندران

در هفته گذشته، ماموران یگان حفاظت محیط زیست مازندران موفق به دستگیری ۱۲ شکارچی غیرمجاز شدند که در مناطق مختلف این استان فعالیت می‌کردند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران روز شنبه اعلام کرد که این دستگیری‌ها طی عملیات‌های گشت و کنترل در شهرهای محمودآباد، فریدونکنار، آمل، قائمشهر، گلوگاه و پارک ملی پابند صورت گرفته است. طی این مدت، ماموران یگان حفاظت موفق به ضبط ۱۲ قبضه سلاح شکاری، لاشه ۵ طاقه قرقاول و مقداری گوشت شکار شده مرال شده‌اند.

جزئیات عملیات گشت و کنترل

محمودآباد: در دو عملیات جداگانه، ماموران یگان حفاظت در اراضی شالیزاری روستاهای بونده، حربده و ملاکلا از شکارچیان غیرمجاز سه قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.

  • کشف و ضبط کردند.

فریدونکنار: حین گشت و کنترل در آب بندان‌های این شهرستان، ماموران از یک شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.

آمل: در دو عملیات جداگانه، ماموران یگان حفاظت از سه شکارچی غیرمجاز سه قبضه سلاح شکاری و یک عقاب تاکسیدرمی‌شده کشف و ضبط کردند.

قائمشهر: ماموران در گشت و کنترل شبانه جهت جلوگیری از شکار و صید در مناطق جنگلی یاقکوه، از یک شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری ضبط کردند.

پارک ملی پابند: دو متخلف قبل از اقدام به شکار به همراه دو قبضه سلاح و تعدادی فشنگ دستگیر شدند. در ماموریتی دیگر، یک شکارچی غیرمجاز به همراه یک قبضه سلاح شکاری، پنج طاقه قرقاول و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.

گلوگاه: با همکاری نیروی انتظامی، ماموران از یک شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری، مقداری گوشت شکار شده مرال و تعدادی فشنگ کشف و ضبط کردند.

معرفی به مراجع قضایی

تمامی متخلفان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند تا بر اساس قوانین و مقررات موجود، به جرائم آنان رسیدگی شود.

این اقدامات نشان از جدیت و تلاش مستمر یگان حفاظت محیط زیست مازندران در مقابله با شکار غیرمجاز و حفاظت از تنوع زیستی این استان دارد. ماموران با انجام گشت و کنترل‌های منظم و شبانه‌روزی، تلاش می‌کنند تا از انقراض گونه‌های جانوری و تخریب محیط زیست جلوگیری کنند.

نظر شما