عودت وام دریافتی رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

عودت وام دریافتی رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که وام دریافتی همه افراد از جمله رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس به وزارت امور اقتصادی و دارایی عودت داده خواهد شد.

جزئیات خبر

به گزارش ایرنا، فاطمه مهاجرانی روز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در پستی نوشت: "طبق اعلام دکتر همتی، وزیر اقتصاد، مقرر شده است که کلیه‌ی افراد اعم از رئیس و اعضای هیأت مدیره، وام دریافتی را عودت بدهند و استعفای رئیس سازمان بورس نیز توسط شورای بورس پذیرفته شد."

استعفای رئیس سازمان بورس

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳، استعفای کتبی خود را به رئیس شورای عالی بورس ارائه کرد. این استعفا پس از انتشار نامه‌ای از سوی سازمان بازرسی به وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد دریافت وام‌های قرض‌الحسنه توسط رئیس و برخی اعضای هیأت مدیره سازمان بورس، صورت گرفت. این موضوع واکنش‌های منفی زیادی را به دنبال داشت.

وام دریافتی اعضای هیأت مدیره

بر اساس نامه منتشر شده، پنج عضو شورای عالی بورس در مصوبه‌ای با درخواست وام اعضای هیأت مدیره سازمان بورس به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان موافقت کرده بودند. بیشترین مبلغ وام به مجید عشقی اختصاص یافته بود که ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با دوره بازگشت ۱۰ ساله و سود چهار درصد بود.

نتیجه‌گیری

این اقدام در راستای پاسخگویی به واکنش‌های منفی عمومی و جلوگیری از تشدید انتقادات صورت گرفته است. عودت وام دریافتی و پذیرش استعفای رئیس سازمان بورس نشان‌دهنده تعهد دولت به شفافیت و پاسخگویی در مقابل مطالبات عمومی است.

نظر شما