فصل جدید کاوش در «ایزگام دشت» رامسر؛ گشودن دریچه‌ای دیگر به تاریخ چهار هزار ساله
موضوع : شهرشناسی | استان مازندران- رامسر

فصل جدید کاوش در «ایزگام دشت» رامسر؛ گشودن دریچه‌ای دیگر به تاریخ چهار هزار ساله

بار دیگر باستان‌شناسان در «ایزگام دشت» رامسر، محوطه‌ای باستانی با قدمتی حدود چهار هزار سال، مشغول کاوش شده‌اند تا پرده از رازهای نهفته این سرزمین بردارند.

سومین فصل کاوش:

سومین فصل کاوش در “ایزگام دشت”، واقع در منطقه “دشت جنت رودبار” رامسر، از هفتم شهریور ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. این کاوش‌ها با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و به سرپرستی ابوطالب علی‌پناه، سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر، در حال انجام است.

کشف رازهای گذشته:

در دو فصل قبلی کاوش در این منطقه، آثار ارزشمندی کشف شد که اطلاعات تازه‌ای از تاریخ و فرهنگ ساکنان باستانی این منطقه را فراهم کرد. از جمله مهمترین یافته‌های فصل‌های گذشته، شناسایی ۱۷ گور باستانی بوده است.

امید به کشف‌های جدید:امید به کشف‌های جدید:

با آغاز سومین فصل کاوش‌ها، امید می‌رود که اطلاعات تازه‌تری از تاریخ و فرهنگ ساکنان باستانی این منطقه به‌دست آید. ابوطالب علی‌پناه، سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر، معتقد است که نتایج فصل سوم کاوش “دریچه تازه‌ای از تاریخ این دیار را برای مردم روشن می‌کند و تاریخ واقعی رویدادها و نوع زندگی اقوام این سرزمین شناسایی می‌شود.”

نظر شما