میشل بارنیه، نخست وزیر جدید فرانسه با چالش‌های سیاسی داخلی و اروپایی
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

میشل بارنیه، نخست وزیر جدید فرانسه با چالش‌های سیاسی داخلی و اروپایی

رهبران اتحادیه اروپا از انتخاب میشل بارنیه به عنوان نخست‌وزیر جدید فرانسه استقبال کردند، اما این سیاستمدار کهنه‌کار در داخل کشورش با مخالفت‌های جدی روبروست. بارنیه، مذاکره‌کننده سابق برکسیت و عضو باسابقه حزب راست‌گرای جمهوری‌خواهان، به رغم اختلافات داخلی قصد دارد با پشتیبانی امانوئل ماکرون، هدایت دولت فرانسه را در دست بگیرد.

بارنیه که در طول پنج دهه فعالیت سیاسی خود مسئولیت‌های مهمی مانند وزارت دارایی، کشاورزی و امور خارجه را بر عهده داشته است، تجربه زیادی در سطح اروپا دارد. او دو دوره به عنوان کمیسر اتحادیه اروپا خدمت کرده و در مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز نقش مهمی داشته است.

برنامه‌های اقتصادی امانوئل ماکرون که شامل کاهش مالیات شرکت‌ها و اصلاح قانون بازنشستگی است، همچنان مورد تأکید بارنیه خواهد بود. با این حال، او انتظار دارد دولتی هم‌گرا تشکیل دهد و به خواسته‌های جریان‌های مختلف سیاسی توجه کند. این در حالی است که اصلاحات اقتصادی مورد نظر ماکرون، اغلب به نفع کسب‌وکارها و شرکت‌های بزرگ تفسیر می‌شود.

در این شرایط، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، از بارنیه به عنوان فردی با «ارزش افزوده» برای همکاری اروپایی یاد کرده است

نظر شما