شمار آتش‌نشانان جان‌باخته از عوارض ناشی از حملات ۱۱ سپتامبر از قربانیان امداد روز حادثه بیشتر شد
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

شمار آتش‌نشانان جان‌باخته از عوارض ناشی از حملات ۱۱ سپتامبر از قربانیان امداد روز حادثه بیشتر شد

گزارش‌های جدید
با گذشت ۲۳ سال از حملات ۱۱ سپتامبر، تعداد آتش‌نشانان نیویورک که در نتیجه امراض ناشی از عملیات امداد و نجات این حادثه جان باخته‌اند، اکنون از تعداد آتش‌نشانانی که در روز حادثه کشته شدند، بیشتر شده است. به تازگی، سازمان آتش‌نشانی نیویورک نام ۳۲ نفر از این آتش‌نشانان را به دیوار یادبود خود افزوده است. با این اضافه‌کردن، تعداد کل آتش‌نشانانی که به دلیل عوارض ناشی از عملیات امداد جان خود را از دست داده‌اند، به بیش از ۳۶۰ نفر رسیده است. این در حالی است که در روز حادثه، ۳۴۳ آتش‌نشان در عملیات امداد و نجات برج‌های مرکز تجارت جهانی جان باختند.

اظهارات مسئولان
رابرت تاکر، کمیسر آتش‌نشانی نیویورک، اظهار داشت: «ما هر سال از ۳۴۳ همکارانی که در روز حادثه جان خود را از دست دادند، یاد می‌کنیم. خسارات حمله به مرکز تجارت جهانی هنوز به پایان نرسیده است و همکاران ما به دلیل شرکت در عملیات امداد و نجات بیمار شدند.»

تلفات دیگر نیروهای امدادی
پلیس نیویورک اعلام کرد که ۳۷۷ عضو نیروهای پلیس این شهر به دلیل بیماری‌های ناشی از عملیات امداد ۱۱ سپتامبر در سال‌های پس از حادثه جان سپرده‌اند. این تعداد بیش از ۱۶ برابر نیروهای پلیسی است که در روز حادثه جان باختند.

صندوق جبران خسارت و مشکلات مالی
صندوق جبران خسارت قربانیان ۱۱ سپتامبر به کسانی که در روز حادثه در سه مرکز مورد حمله حضور داشتند و به بیماری‌های مرتبط مبتلا شدند، غرامت می‌پردازد. کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۹ بودجه این صندوق را تا سال ۲۰۹۲ تمدید کرد. از سال ۲۰۱۱، این صندوق بیش از ۵۶ هزار و ۶۰۰ قربانی حادثه را مجموعاً به مبلغ ۱۲.۸ میلیارد دلار غرامت پرداخت کرده است. با این حال، صندوق با چالش‌های مالی روبرو بوده است، به ویژه در سال ۲۰۱۹ که ذخیره آن تقریبا به صفر رسید.

برنامه سلامت سازمان تجارت جهانی
برنامه سلامت سازمان تجارت جهانی که به صورت جداگانه ولی نزدیک به صندوق جبران خسارت فعالیت می‌کند، نیز با کمبود بودجه مواجه است. در ماه ژوئیه، گروهی از قانون‌گذاران لایحه‌ای برای اصلاح بودجه این برنامه به کنگره ارائه دادند که در صورت تصویب، مشکلات مالی این نهاد را رفع خواهد کرد.

نتیجه‌گیری
حملات ۱۱ سپتامبر هنوز اثرات عمیق و ماندگاری بر سلامت نیروهای امدادی دارد و اهمیت تأمین منابع لازم برای کمک به این افراد و خانواده‌هایشان همچنان حیاتی است.

نظر شما