روستای چاله گنبد را بشناسیم
موضوع : شهرشناسی | استان قم - قم

روستای چاله گنبد را بشناسیم

روستای چاله گنبد که در گذشته با نام اسلام‌آباد شناخته می‌شد، به دلیل داشتن گنبد مسجدی در وسط روستا و قرار گرفتن در گودالی میان دو روستای علی‌آباد و قلعه‌چم به این نام تغییر یافت. با گذشت زمان، این گودال تا حدی پر شده و حالا روستا با نام چاله گنبد شناخته می‌شود. این روایت به نقل از اهالی قدیمی روستا است.

اهالی خونگرم و باصفای چاله گنبد از گردشگران، طبیعت‌گردان و مسئولین محترم دعوت می‌کنند تا با حضور در این روستای دلنشین، با مردمان مهمان‌نواز آن آشنا شوند. شما می‌توانید در زیر سایه درختان توت و کنار جوی آب این روستا لحظات لذت‌بخشی را تجربه کنید و از هوای مطبوع آن بهره ببرید.

یکی از جاذبه‌های این روستا، مسجد قدیمی آن است که می‌تواند مورد توجه علاقه‌مندان به تاریخ و معماری قرار گیرد. علاوه بر این، تعامل و تبادل اطلاعات با اهالی صمیمی روستا می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر برای بازدیدکنندگان باشد.

تلاش و همت مسئولین استان برای ارتقاء امکانات و زیرساخت‌های این روستا می‌تواند چاله گنبد را به یکی از نمونه‌های برجسته گردشگری در منطقه تبدیل کند. امید است با توجه ویژه مسئولین، این روستا همانند سایر روستاهای نمونه استان شکوفا شود.

نظر شما