قم، جذاب‌ترین شهر کشور برای گردشگران خارجی
موضوع : شهرشناسی | استان قم - قم

قم، جذاب‌ترین شهر کشور برای گردشگران خارجی

رئیس اداره امور بین‌الملل آستانه حضرت معصومه (س)، کمال ثریااردکانی، اعلام کرد که قم به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به جذاب‌ترین شهر ایران برای گردشگران خارجی تبدیل شده است. او در جلسه هفتگی بنیاد قم پژوهی که با حضور فعالان گردشگری و محققان در دانشگاه طلوع مهر برگزار شد، به رشد چشمگیر تعداد گردشگران خارجی از سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و بیان داشت که گردشگری معنوی در قم در حال توسعه است.

ویژگی‌های شهر قم برای گردشگران خارجی: ثریااردکانی تصریح کرد که قم به عنوان شهری متفاوت، تجربه‌ای منحصر به فرد از مسلمان بودن را به گردشگران خارجی ارائه می‌دهد. این تجربه معنوی باعث شده است که گردشگران خارجی حتی با زمان اقامت کوتاه، این شهر را به عنوان یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری خود انتخاب کنند. نظرسنجی‌های انجام‌شده نیز این موضوع را تایید کرده و قم را به عنوان جذاب‌ترین شهر کشور برای گردشگران خارجی معرفی می‌کنند.

رشد گردشگری معنوی در قم: رئیس اداره امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با اشاره به توسعه گردشگری مذهبی، بر لزوم بهبود زیرساخت‌های شهری برای جذب بیشتر گردشگران تاکید کرد. او افزود که طی سال گذشته قم میزبان تعداد زیادی از مهمانان ویژه خارجی از جمله سفرای کشورها و مسئولان سیاسی و مذهبی بوده است. علاوه بر این، گردشگران مسلمان از ۵۵ کشور و گردشگران غیر مسلمان از ۸۶ کشور به قم سفر کرده‌اند.

چالش‌ها و نیازمندی‌ها: وی همچنین به این نکته اشاره کرد که برای جذب بیشتر گردشگران بین‌المللی و افزایش رضایت آنان، زیرساخت‌های شهری قم باید به سطح استانداردهای جهانی ارتقا یابد. بهبود این زیرساخت‌ها می‌تواند نقشی کلیدی در توسعه گردشگری مذهبی و افزایش تعداد گردشگران داشته باشد.

نظر شما