لاهه، اولین شهر جهان با منع قانونی تبلیغات سوخت‌های فسیلی
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

لاهه، اولین شهر جهان با منع قانونی تبلیغات سوخت‌های فسیلی

در یک حرکت پیشگامانه، شهر لاهه در هلند تصمیم به ممنوعیت تبلیغات مرتبط با سوخت‌های فسیلی گرفته است. این اقدام که در تاریخ ۱۲ سپتامبر به تصویب رسید، تبلیغات عمومی و خصوصی محصولات و خدمات با انتشار بالای کربن از جمله روی بیلبوردها و ایستگاه‌های اتوبوس را شامل می‌شود. این قانون که از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد، راه را برای اعمال سیاست‌های محیط زیستی در سطح شهری باز می‌کند.

این قانون به دنبال فراخوان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، مبنی بر ممنوعیت تبلیغات مشابه در سراسر جهان اتخاذ شده است. در گذشته، سیاست‌هایی مشابه برای کنترل تبلیغات دخانیات نیز اعمال شده بود.

لاهه نخستین شهری است که با تصویب چنین قانونی به صورت رسمی تبلیغات سوخت‌های فسیلی را ممنوع کرده است، گرچه شهرهایی مانند ادینبورگ نیز تلاش‌هایی در جهت محدود کردن تبلیغات مرتبط با سوخت‌های فسیلی و دیگر محصولات با کربن بالا داشته‌اند.

فعالان محیط زیست این اقدام را به عنوان یک گام شجاعانه و ضروری در مقابله با بحران‌های آب و هوایی ستوده‌اند. به گفته کارشناسان، چنین تبلیغاتی ممکن است سیاست‌های محیط‌زیستی را تضعیف کند و رفتارهای ناپایدار را عادی‌سازی کند.

این قانون می‌تواند به عنوان الگویی برای شهرهای دیگر در جهان، از جمله تورنتو کانادا و گراتس اتریش، مطرح شود که به دنبال اجرای قوانین مشابه برای کاهش آثار زیست‌محیطی‌اند.

نظر شما