قتل فجیع فینالیست دختر شایسته سوئیس: خفگی و تکه تکه شدن به دست همسر
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

قتل فجیع فینالیست دختر شایسته سوئیس: خفگی و تکه تکه شدن به دست همسر

در حادثه‌ای شوکه‌کننده، کریستینا یوکسیموویچ، زن ۳۸ ساله سوئیسی و از فینالیست‌های مسابقات دختر شایسته سوئیس در سال ۲۰۰۷، به دست شوهرش به طرز فجیعی به قتل رسید. براساس نتایج کالبد شکافی، توماس، همسر کریستینا، او را ابتدا خفه کرده و سپس بدنش را قطعه قطعه کرده است.

بقایای جسد کریستینا در ماه فوریه در خانه‌اش در نزدیکی شهر بازل پیدا شد، اما جزئیات تازه‌ای که در ۱۳ سپتامبر منتشر شد، بار دیگر جامعه سوئیس را در شوک و اندوه فرو برد. به گزارش رسانه محلی اف‌ام‌۱، بدن این زن در اتاق رختشویی با اره مویی برقی، چاقو و قیچی تکه تکه و سپس با یک مخلوط کن دستی به خمیر تبدیل شده و در ماده شیمیایی حل گردید.

در حالی که توماس، شوهر ۴۱ ساله مقتول، ادعا کرده است این جنایت را برای دفاع از خود انجام داده، مقامات قضایی او را به رفتار بی‌رحمانه و تلاش برای پنهان‌سازی واقعیت متهم کرده‌اند. درخواست توماس برای تجدیدنظر و آزادی موقت از سوی دادگاه فدرال سوئیس رد شد.

کالبد شکافی نشان داده که علت مرگ کریستینا، خفه شدن بوده است. کریستا ریگوزی، دختر شایسته سابق سوئیس و از دوستان کریستینا، در اظهار نظری گفت: «این حادثه وحشتناک مرا به شدت شوکه کرد. به دو دختر او فکر می‌کنم و امیدوارم همدلی و حمایت جامعه شامل حالشان شود.»

این واقعه تلخ بار دیگر خشونت خانگی را به صدر مباحث اجتماعی در سوئیس آورد و نگرانی‌ها درباره نیاز به پیشگیری و مقابله با چنین اعمال فجیعی افزایش یافته است.

نظر شما