تقویت تجهیزات اورژانس، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو و اتاق عمل در تایباد
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی- تایباد

تقویت تجهیزات اورژانس، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو و اتاق عمل در تایباد

ایزدی، مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اعلام کرد که ۴۰۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال بازچرخانی شده‌اند. این تجهیزات شامل دستگاه‌های سی تی اسکن، اکسیژن‌ساز، و تخت‌های آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو بوده که بخش قابل توجهی از نیاز مراکز درمانی را پوشش داده‌اند.

وی افزود که بخشی از این تجهیزات از طریق اعتبارات دانشگاهی و بخش دیگری از اعتبارات وزارتی و طرح شبنا تامین شده است.

در راستای تامین نیازهای بیمارستان‌ها، دستگاه‌های پت سی تی اسکن، سایبرنایف، سی تی اسکن جدید، سی تی سیمی‌لاتور، آنژیوگرافی قلب و ام آر آی در حال تهیه و تجهیز هستند تا به زودی در اختیار متقاضیان قرار گیرند.

تلاش‌های قابل توجهی نیز در شهرستان‌های تابعه دانشگاه برای تقویت تجهیزات اورژانس، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو و اتاق عمل انجام شده است. این اقدامات شاخص در شهرهایی همچون کاشمر، قوچان، خواف و تایباد نیز به وقوع پیوسته است.

این ارتقاء و به‌روزرسانی تجهیزات پزشکی نقش بسزایی در بهبود کیفیت خدمات درمانی و افزایش توانایی مراکز درمانی در پاسخگویی به نیازهای بیماران دارد. ایزدی تاکید کرد که این اقدامات، نه تنها به افزایش کارایی سیستم بهداشتی کمک می‌کند، بلکه به رضایتمندی بیشتر بیماران و بهبود سطح عمومی سلامت جامعه نیز منجر خواهد شد

نظر شما