کشف شمشیر برنزی متعلق به رامسس دوم، فرعون مصر باستان
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

کشف شمشیر برنزی متعلق به رامسس دوم، فرعون مصر باستان

وزارت فرهنگ و گردشگری مصر اعلام کرده که باستان‌شناسان موفق به کشف یک شمشیر برنزی متعلق به رامسس دوم، فرعون مقتدر مصر باستان، شده‌اند. این شمشیر که نام پادشاه روی آن حک شده است، در قلعه نظامی تل العبقین در استان بحیره، واقع در جنوب اسکندریه، کشف شده است.

رامسس دوم که بین سال‌های ۱۲۷۹ تا ۱۲۱۳ پیش از میلاد بر مصر حکومت می‌کرد، یکی از مشهورترین فراعنه مصر بود و به دلیل مهارت‌های نظامی‌اش شناخته می‌شود. او طی سلطنت ۶۶ ساله خود، بیش از ۱۵ لشکرکشی موفق را سازماندهی کرد و مصر را به اوج شکوه و عظمت رساند.

دکتر سعید الحرادلی، سرپرست تیم کاوش، اظهار داشت که این قلعه با هدف محافظت از مرزهای شمال غربی مصر در برابر حملات قبایل لیبی و مردم دریا ساخته شده بود. در کاوش‌های اخیر، علاوه بر شمشیر، بقایای سفال‌ها، استخوان‌های حیوانات و وسایل شخصی نیز کشف شده است.

باستان‌شناسان همچنین دو بلوک سنگ آهک را یافتند که یکی از آن‌ها دارای کتیبه‌ای به خط هیروگلیف از رامسس دوم بود. این یافته‌ها به شناخت بهتر از تاریخ نظامی و معماری مصر باستان کمک می‌کند.

رامسس دوم نه تنها یک جنگجو بود، بلکه با ساخت معابد و شهرهای بزرگ مانند معبد کرنک و ابوسمبل میراث ماندگاری از خود به جا گذاشت.

نظر شما