زن مرموزی که پیجرهای آلوده را به حزب الله لبنان فروخت، کیست؟
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

زن مرموزی که پیجرهای آلوده را به حزب الله لبنان فروخت، کیست؟

🔹این زن ایتالیایی - مجارستانی ۴۹ ساله، کریستیانا بارسونی-آرسیدیاکونو، به دلیل فروش پیجرهای انفجاری به حزب الله لبنان، به خبرساز شده است. او از زمان انفجار پیجرها ناپدید شده و مادرش ادعا می‌کند که پس از دریافت تهدیدهای متعدد، تحت حفاظت سرویس‌های مخفی مجارستان قرار دارد.

🔹بارسونی، با دکترای فیزیک ذرات و تسلط به هفت زبان، در آپارتمانی در بوداپست زندگی می‌کرد و به عنوان مدیر عامل یک شرکت صوری به نام "بی ای سی"، فعالیت می‌کرد. این شرکت در واقع پوششی برای فروش پیجرهای آلوده به حزب الله بود.

🔹پس از ناپدید شدنش، همسایه‌ها او را ندیده‌اند و آپارتمانش در یک ساختمان قدیمی در بوداپست بسته شده است. مادر او همچنین خاطرنشان کرد که سرویس‌های مخفی به او توصیه کرده‌اند که با رسانه‌ها صحبت نکند.

🔹بارسونی در گذشته با سازمان‌های بشردوستانه و پروژه‌های بین‌المللی همکاری کرده بود، اما پس از اینکه در یکی از این پروژه‌ها اخراج شد، به نظر می‌رسد که به فعالیت‌های مشکوک مشغول شده است. رزومه او حاوی اطلاعاتی مبهم و غیرقابل تأیید است و از سوی بسیاری از مؤسسات ادعاهایی درباره همکاری‌اش رد شده است.

🔹تاکنون هیچ‌یک از مقامات امنیتی مجارستان به این ادعاها پاسخ نداده‌اند و وضعیت کنونی بارسونی همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

نظر شما