نوای معنوی دف‌نوازان در همایش بش قارداش بجنورد
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

نوای معنوی دف‌نوازان در همایش بش قارداش بجنورد

 همایش بزرگ دف‌نوازان خراسان شمالی به مناسبت ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ظهر روز شنبه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در پارک بش قارداش بجنورد برگزار شد.

اجرای برنامه توسط ۳۰۰ دف‌نواز از سراسر استان

محمدرضا موفق، معاون فرهنگی شهرداری بجنورد، در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که بیش از ۳۰۰ نفر از دف‌نوازان خانم و آقا از شهرهای مختلف خراسان شمالی در این همایش حضور یافته و به اجرای این برنامه معنوی پرداختند تا شور و نشاط را به مردم هدیه کنند.

وی افزود: دف به عنوان یک ساز معنوی در بسیاری از آیین‌های دینی و مذهبی به‌ویژه مولودی‌خوانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و مردم از آن به عنوان نمادی از شادی و معنویت بهره می‌برند.

هدف از برگزاری همایش

معاون فرهنگی شهرداری بجنورد با اشاره به هدف برگزاری این همایش گفت: این برنامه با هدف ایجاد شور، نشاط و خوشحالی میان مردم برگزار شده است. وی ادامه داد: همان‌طور که مردم استان در ماه‌های محرم و صفر برای عزاداری سیدالشهدا (ع) به‌طور گسترده مراسم برگزار می‌کنند، شایسته است در میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) نیز چنین مراسم‌هایی به اجرا درآید.

برنامه‌ریزی و اجرای همایش

موفق خاطرنشان کرد که برای برگزاری باشکوه این همایش، برنامه‌ریزی‌های لازم توسط شهرداری بجنورد و گروه هنری مشکات انجام شده است تا مردم از این رویداد بهره‌مند شوند.

هم‌آوایی با نوای دف و مولودی‌خوانی

هم‌آوایی نوای دف با صدای مولودی‌خوانان و مداحان، همراه با اشعار نغز شاعران، فضایی عرفانی ایجاد کرده که روح حضار را صیقل داده و آنان را به عالم بالا سوق می‌دهد.

آغاز هفته وحدت و جشن‌های مرتبط در استان

به مناسبت آغاز هفته وحدت، جشن‌هایی در شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد. هفته وحدت از ۱۲ ربیع‌الاول (سالگرد میلاد پیامبر اسلام بر اساس روایات اهل سنت) تا ۱۷ ربیع‌الاول (بر اساس روایات شیعه) است. این هفته با تدبیر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، به یکی از مهم‌ترین ایام برای ایجاد وحدت و دوستی میان مسلمانان جهان تبدیل شده است.

جمعیت خراسان شمالی

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت، ۴۴ درصد از ساکنانش در روستاها زندگی می‌کنند.

نظر شما