سرعت عمل اورژانس جان کودک ۴ ساله‌ خوافی را پس از ایست قلبی نجات داد
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی- تایباد

سرعت عمل اورژانس جان کودک ۴ ساله‌ خوافی را پس از ایست قلبی نجات داد

در حادثه‌ای که به سرعت و دقت عمل نیروهای اورژانس نیاز داشت، کودک ۴ ساله‌ای در خواف پس از ایست قلبی در تصادف جاده‌ای نجات یافت. مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان خواف، مجددی، در این باره توضیحاتی ارائه داده است.

مجددی اعلام کرد که تیم اورژانس جاده‌ای بیاس‌آباد با انجام اقدامات موثر درمانی، توانستند جان این کودک را نجات دهند. وی افزود: “در چند روز اخیر، یک ماموریت مبنی بر وقوع تصادف بین دو دستگاه موتورسیکلت به پایگاه اورژانس جاده‌ای بیاس‌آباد ارسال شد.”

او توضیح داد که کارشناسان اورژانس بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه، اقدام به تریاژ مصدومین، ارزیابی و اجرای اقدامات درمانی کردند. یکی از مصدومان که کودکی ۴ ساله بود، پس از تصادف دچار ایست قلبی تنفسی شده بود.

عملیات احیای قلبی ریوی به سرعت آغاز شد و تکنسین‌های اورژانس با تمامی قوا به احیای کودک پرداختند. این لحظات پرالتهاب و دشوار با تلاش بی‌وقفه تکنسین‌ها همراه بود تا نبض دوباره کودک بازگردد. پس از ۵ دقیقه تلاش و اقدامات درمانی مناسب، نبض کودک بازگشت و او که فاقد نبض و تنفس بود، اکنون تنفس و نبض طبیعی خود را بازیافته است.

این نمونه بارز از فداکاری و مهارت بالای نیروهای اورژانس نشان‌دهنده اهمیت واکنش سریع و تخصصی در مواقع بحرانی است. نجات جان این کودک تنها یکی از هزاران مأموریت حیاتی است که اورژانس در سراسر کشور با دقت و تعهد انجام می‌دهد.

نظر شما