جنجال برانگیز شدن سخنان ترامپ درباره مهاجران
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

جنجال برانگیز شدن سخنان ترامپ درباره مهاجران

دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، بار دیگر با اظهارات تند خود درباره مهاجران توجه‌ها را به خود جلب کرد. او در سخنانی اظهار داشت که مهاجران غیرقانونی “ژن‌های بد” را به آمریکا وارد می‌کنند. این اظهارات او به ویژه در مرز مکزیک و در مصاحبه‌ای رادیویی بیان شد و مجدداً بر جملات پیشین او که مهاجران را “آلوده‌کننده خون کشور” می‌نامید، تأکید کرد.

ترامپ به آمارهایی اشاره کرد که نشان می‌دهند هزاران مهاجر غیرقانونی با وجود محکومیت به قتل، در بازداشتگاه‌های پلیس مهاجرت حضور ندارند. این سخنان او بلافاصله توسط کاخ سفید محکوم شد. کارین ژان-پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید، اظهار داشت که این نوع زبان “نفرت‌انگیز و مشمئزکننده” است و جایی در جامعه آمریکا ندارد. او تأکید کرد که این اظهارات بخشی از سیاست‌های تفرقه‌افکنانه است که در گذشته نیز مطرح شده بود و کاخ سفید با قدرت به این نوع از ادبیات نفرت‌انگیز پاسخ خواهد داد.

ترامپ داده‌های ارائه شده توسط اداره مهاجرت و گمرک را به اشتباه تعبیر کرده است؛ آماری که شامل دوره ریاست‌جمهوری خود او نیز می‌شود. این آمار افرادی را که در زندان‌های ایالتی، محلی یا سایر مراکز فدرال محبوس هستند را شامل نمی‌شود.

این نوع اظهارات بخشی از کارزار انتخاباتی ترامپ برای جلب نظر رأی‌دهندگان است و مهاجرت غیرقانونی یکی از مسائل محوری انتخابات پیش‌رو خواهد بود.

بر اساس گزارش‌های اخیر، دستگیری مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک در ماه سپتامبر به پایین‌ترین سطح خود از زمان دولت ترامپ تاکنون رسیده است. اما ترامپ همچنان در نظرسنجی‌ها در رقابت نزدیکی با کامالا هریس قرار دارد و تلاش می‌کند با تحقیر مهاجران، نظرات بیشتری را به خود جلب کند. او در تجمعات قبلی خود حتی مهاجران غیرقانونی را “حیوانات” نامیده و آن‌ها را تهدید به تعقیب کرده است.

این اظهارات و اقدامات ترامپ باعث شده که برخی منتقدان او را با شخصیت‌های تاریخی نظیر آدولف هیتلر مقایسه کنند. این قیاس ناشی از استفاده او از اصطلاحاتی نظیر “مسموم کردن خون کشور” است که در دسامبر گذشته نیز باعث ایجاد جنجال‌های زیادی شد.

نظر شما