واکسیناسیون ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در تفرش
موضوع : شهرشناسی | تفرش شناسی

واکسیناسیون ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در تفرش

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان تفرش، دکتر رضا رضایی رئیس دامپزشکی تفرش اعلام کرد که ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان در برابر بیماری‌های واگیردار واکسینه شدند.

رضایی با اشاره به اقدامات دامپزشکی شهرستان تفرش افزود: این واکسیناسیون در راستای افزایش بهره‌وری و حفاظت از جمعیت دامی کشور و به‌منظور کمک به تولید پایدار انجام شده است. تمام واکسن‌ها و تجهیزات مورد نیاز توسط اداره کل محترم دامپزشکی استان به‌صورت رایگان تأمین شده است.

وی بیان کرد که تاکنون دام‌ها در برابر بیماری‌های تب مالت، آبله، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده‌اند. همچنین، ۷۴۰ قلاده سگ گله و صاحبدار نیز علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

رضایی همچنین به دیگر اقدامات این اداره اشاره کرد و گفت: ۱۳۰ رأس اسب برای آزمایش مشمشه و ۸۲ رأس گاو شیری برای آزمایش تب مالت و تست سل مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در راستای مبارزه با بیماری‌های منتقل‌شده از طریق انگل‌های خارجی بدن دام مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، لامپی اسکین و تب سه روزه، ۱۳ هزار رأس دام و ۹۲ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام با استفاده از ۲۰۰ لیتر سموم مختلف سمپاشی شده است. این اقدامات با همکاری بسیج مهندسی کشاورزی ناحیه مقاومت تفرش و واحد امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انجام شده است.

نظر شما