کاشف آمریکا، کریستف کلمب، یهودی بود
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

کاشف آمریکا، کریستف کلمب، یهودی بود

مادرید، اسپانیا – تحقیقات جدید دانشمندان اسپانیایی نشان می‌دهد کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا، تبار یهودی داشته است. این یافته حاصل یک مطالعه ۲۲ ساله و آزمایش DNA بر روی بقایای کلمب و نوادگان اوست.

این مطالعه که به رهبری میگوئل لورنته، متخصص پزشکی قانونی در دانشگاه گرانادا، انجام شده، به بحث‌های چند صد ساله در مورد خاستگاه کلمب پایان می‌دهد. تاکنون روایت‌های مختلفی در مورد ملیت کلمب، از جمله ایتالیایی، اسپانیایی، یونانی، پرتغالی و بریتانیایی، مطرح شده بود.

محققان با مقایسه DNA بقایای کلمب که در کلیسای جامع سویل دفن شده، با DNA نوادگان او، به این نتیجه رسیده‌اند که وی یک یهودی سفاردی اهل اروپای غربی بوده است. یهودیان سفاردی، به یهودیانی گفته می‌شود که اجدادشان به شبه‌جزیره ایبری بازمی‌گردد.

این یافته‌ها در مستندی به نام “DNA کلمب: تبار واقعی” به کارگردانی رجیز فرانسیسکو لوپز، به تفصیل شرح داده شده است. در این مستند، دکتر لورنته توضیح می‌دهد که ویژگی‌های ژنتیکی در کروموزوم Y و DNA میتوکندریایی نشان‌دهنده تبار یهودی کلمب است.

گمانه‌زنی می‌شود که کلمب به دلیل فشارهای اجتماعی و آزار و اذیت یهودیان توسط فرمانروایان کاتولیک اسپانیا، هویت واقعی خود را پنهان می‌کرده است.

این تحقیقات همچنین تایید می‌کند که بقایای مدفون در سویل، قطعاً متعلق به کریستف کلمب است. پیکر کلمب پس از مرگش در سال ۱۵۰۶ در وایادولید اسپانیا، چندین بار جابه‌جا و در نهایت در سال ۱۸۹۸ به سویل منتقل شده است.

نظر شما