اسرائیل به زودی با کمبود امکانات پدافند هوایی مواجه خواهد شد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

اسرائیل به زودی با کمبود امکانات پدافند هوایی مواجه خواهد شد

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، ذخایر مهمات و ادوات دفاع هوایی اسرائیل و آمریکا به دلیل استفاده مداوم از سامانه‌های رهگیر در جنگ جاری، به سرعت در حال کاهش است. این موضوع فشار زیادی بر صنایع دفاعی هر دو کشور وارد کرده است.

با وجود چندین لایه از سامانه‌های رهگیر و استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی عملکرد سامانه گنبد آهنین، کارشناسان هوافضای اسرائیل در تلاشند تا تولیدات را با تقاضای مداوم همگام نگه دارند.

یکی از مقامات اسرائیلی به فایننشال تایمز گفته است که کارخانه‌های تولید تجهیزات دفاعی به صورت ۲۴ ساعته و حتی در روزهای تعطیل شبات فعال هستند که این خود نشان از وضعیت بحرانی دارد.

از سوی دیگر، آمریکا برای کمک به دفاع اسرائیل، سامانه‌های رهگیر تاد ارسال کرده است. اما تقاضای بالا از جانب اوکراین نیز فشار مضاعفی به تأمین‌کنندگان آمریکایی وارد کرده است. برخی از این تأمین‌کنندگان هشدار داده‌اند که آمریکا به زودی باید در اولویت‌گذاری حمایت از متحدانش تصمیم‌گیری کند.

این چالش‌ها بر مقامات دفاعی اسرائیل نیز اثرگذار است، چرا که آن‌ها باید تصمیم‌گیری‌های حیاتی درباره استقرار سامانه‌های دفاعی در مناطق مختلف کشور داشته باشند.

نظر شما