ممنوعیت برگزاری کلاس‌های مجازی در دانشگاه تهران
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

ممنوعیت برگزاری کلاس‌های مجازی در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران، دکتر محمود کمره‌ای، از ابلاغ بخشنامه‌ای جدید خبر داد که بر اساس آن، برگزاری کلاس‌های مجازی در تمامی مقاطع تحصیلی این دانشگاه ممنوع شده است. وی اعلام کرد که اساتید تنها برای کلاس‌های خارج از برنامه‌های موظفی خود، مانند آموزش‌های جبرانی یا تکمیلی، می‌توانند از فضای الکترونیکی استفاده کنند.

دکتر کمره‌ای همچنین به پذیرش دانشجویان جدید اشاره کرد و گفت که امسال دانشگاه تهران برای دوره کارشناسی ۳۸۴۰ نفر ظرفیت به سازمان سنجش اعلام کرده است و فرآیند ثبت‌نام حضوری این دانشجویان از شنبه گذشته آغاز شده است. وی افزود که در سال جاری تعداد کمی از دانشجویان براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پذیرش می‌شوند، اما این دانشجویان در آمار رسمی پذیرش دانشگاه محسوب نخواهند شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تأکید کرد که ظرفیت پذیرش دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به سال گذشته کمی افزایش یافته است، به‌ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به دلیل تأسیس رشته‌ها و دانشکده‌های جدید.

دکتر کمره‌ای همچنین اعلام کرد که بر اساس بخشنامه ابلاغی، تمامی کلاس‌های دانشگاه تهران، حتی در پردیس‌ها و واحدهای خودگردان، باید حضوری برگزار شوند و کلاس‌های مجازی دیگر برگزار نخواهند شد. با این حال، اساتید می‌توانند برای برگزاری کلاس‌های جبرانی از فضای الکترونیکی استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که دانشگاه تهران در مواقع خاص مانند شرایط آب و هوایی نامساعد یا تعطیلات ناخواسته، می‌تواند از آیین‌نامه آموزش ترکیبی استفاده کند.

نظر شما