بازار گرم اخاذی جنسی در اینستاگرام؛ تغییرات متا برای مقابله با سوءاستفاده‌ها
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

بازار گرم اخاذی جنسی در اینستاگرام؛ تغییرات متا برای مقابله با سوءاستفاده‌ها

شرکت متا قصد دارد با هدف مقابله با پدیده «اخاذی جنسی» در شبکه اجتماعی اینستاگرام، قابلیت گرفتن عکس از صفحه (اسکرین‌شات) از عکس‌های ارسال‌شده در چت‌های خصوصی را غیرفعال کند.

این تغییر به این معناست که کاربران اینستاگرام دیگر قادر نخواهند بود عکس‌هایی که در مکالمات خصوصی مبادله می‌شوند را در گالری تلفن همراه خود ذخیره کنند. این قابلیت پیش‌تر بستری برای «اخاذی جنسی» در اینستاگرام ایجاد کرده بود.

متا همچنین اعلام کرده است که حتی از طریق رایانه نیز امکان دور زدن این محدودیت و گرفتن اسکرین‌شات از چت‌های خصوصی وجود نخواهد داشت.

«اخاذی جنسی» در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه برای نوجوانان، به یکی از مشکلات جدی تبدیل شده و متا امیدوار است با این تغییرات بتواند از گسترش این پدیده در اینستاگرام جلوگیری کند. برخی از ویژگی‌های اینستاگرام و اسنپ‌چت، مانند قابلیت «تماشای یک‌باره» عکس‌ها و ویدئوها، زمینه‌ساز بروز چنین سوءاستفاده‌هایی بوده‌اند.

همچنین، متا تصمیم دارد ابزار «کنترل برهنگی» خود را در اینستاگرام تقویت کند. این ابزار که پیش‌تر تنها محتوای برهنه در حساب‌های کاربری زیر سن قانونی را شناسایی می‌کرد، اکنون قادر خواهد بود محتوای برهنه را در چت‌های خصوصی همه کاربران تشخیص دهد. در صورت ارسال محتوای برهنه، کاربران تنها نسخه‌ای مات‌شده از عکس را مشاهده خواهند کرد.

متا در ماه آوریل نیز اقداماتی را برای مقابله با اخاذی جنسی در اینستاگرام انجام داد، از جمله محدود کردن تماس حساب‌های زیر سن قانونی با حساب‌های مشکوک.

نظر شما