«حمله تروریستی» در مقابل مجتمع صنایع هوافضای ترکیه چندین کشته و زخمی برجای گذاشت
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

«حمله تروریستی» در مقابل مجتمع صنایع هوافضای ترکیه چندین کشته و زخمی برجای گذاشت

انفجار مهیب روز چهارشنبه در دروازه ورودی مقر اصلی صنایع هوافضای ترکیه (توساس) در حومه آنکارا، دست‌کم چهار کشته و ۱۴ زخمی برجای گذاشت. مقامات ترکیه این حادثه را حمله تروریستی عنوان کردند.

در تصاویر منتشر شده از محل حادثه، صدای چندین انفجار و تیراندازی به گوش می‌رسد. به گزارش خبرگزاری ایهلاس ترکیه، پلیس و تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند. علی یرلیکایا، فرماندار آنکارا، با انتشار متنی در شبکه اجتماعی اکس از انفجار و تیراندازی در این مرکز که در ۴۰ کیلومتری آنکارا قرار دارد، خبر داد و نوشت: «متاسفانه این حمله به کشته و زخمی شدن چندین نفر انجامید.»

هیچ گروهی تا به حال مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. تلویزیون خبر ترکیه بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که گروگان‌گیری در محل حادثه در جریان است؛ اما دیگر منابع خبری تنها از تیراندازی و انفجار در محل خبر دادند.

وزیر کشور ترکیه در آخرین بروزرسانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دو تروریست که به مقر صنایع هوافضای ترکیه حمله کرده بودند، کشته شدند.» دولت ترکیه همچنین اعلام کرد که در این حمله چهار نفر کشته و ۱۴ نفر دیگر مجروح شدند.

مارک روته، دبیر کل ناتو، در شبکه اجتماعی ایکس از گفتگو با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در پی وقوع این حمله تروریستی خبر داد و حمایت ناتو را از ترکیه ابراز کرد. او نوشت: «با رجب طیب اردوغان درباره حمله تروریستی در آنکارا گفتگو کردم. پیام من واضح است؛ ناتو همراه ترکیه ایستاده است.»

نظر شما