تبدیل خودروی بنزینی به هیبریدی در ۲۴ ساعت با فناوری جدید شرکت فرانسوی
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

تبدیل خودروی بنزینی به هیبریدی در ۲۴ ساعت با فناوری جدید شرکت فرانسوی

یک شرکت فرانسوی به نام سولوشن اف (Solution F) فناوری جدیدی ارائه داده که به کمک آن می‌توان خودروی قدیمی بنزینی یا دیزلی را در عرض ۲۴ ساعت به یک خودروی هیبریدی تبدیل کرد. این محصول که با نام کیت توئین-ای (Twin-E) شناخته می‌شود، امکان رانندگی در حالت الکتریکی تا حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند و در سرعت‌های بالاتر، خودرو به حالت هیبریدی تغییر می‌کند.

برای اجرای این تغییر، یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی و یک چرخ‌دنده سیاره‌ای به جای گیربکس دستی خودرو نصب می‌شود و یک باتری قابل شارژ نیز در کف صندوق عقب اضافه می‌شود.

این فناوری با حمایت دولت فرانسه و یارانه‌هایی که برای تشویق استفاده از خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شده، توسعه یافته و هزینه آن در حدود ۸۵۰۰ یورو یا ۴۰۰۰ یورو (در صورت بهره‌مندی از یارانه‌های دولتی) است. به این ترتیب، کیت توئین-ای می‌تواند جایگزینی مقرون به صرفه برای خرید خودروهای جدید الکتریکی باشد که به طور متوسط در اروپا ۴۶ هزار یورو قیمت دارند.

اگرچه این فناوری هنوز به بازار عرضه نشده، اما پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال ۲۰۲۵ برای استفاده عمومی آماده شود. شرکت رنو نیز اعلام کرده که قصد دارد با استفاده از این فناوری هزار وانت خود را هیبریدی کند.

نظر شما